Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanaries combineren met tropen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kanaries combineren met tropen?


  • #2
    Ja, dat kan wel. Ik zou voorzichtig zijn met kromsnavels.
    Je ziet veel rijstvogels, diamantduifjes, zebravinken, amadines, diamantvinken en div. gouldamandines icm kanaries.
    Neophema (bourks, splendid, roodruggen) en valkparkieten wil ook wel eens lukken, maar voor grasparkieten ben ik huiverig.
    Apart dat je kiest voor een mannelijke bevolking. Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn. En als alle 15 kanariemannen gaan zingen zal het wel veel lawaai geven.
    Voordeel van mannen is dat er geen gedoe is in de tijd van nestelen. Maar nadeel is dat het niet aansluit bij nota's van dierenwelzijn.
    Van gouldamadines is bekend dat die geen houtskool of norit moeten eten omdat ze optimaal vitamines moeten absorberen. Kanarieliefhebbers hebben ze er liever niet bij omdat bij sommigen de kanaries niet meer broeden. Anderen menen dat bij goed ventileren van de lucht de kanaries wel willen broeden.
    Als je gaat mixen let dan wel er op dat je ook je voersysteem moet aanpassen, uitbreiden met bijv. tropisch zaad.

    Opmerking


    • #3
      Hallo Da8. Heel erg bedankt voor de reactie. Wat mij verontrust is dat het houden van alleen mannen niet aansluit bij nota's van dierenwelzijn. De kanariekwekers die mij de vogels geleverd hebben, hebben hier niets over gezegd en dat zijn toch heel serieuze kwekers die ook regelmatig contact met mij hebben over het wel en wee van de vogels. De vogels hebben het ook erg naar de zin. Ze scharrelen gezellig de hele dag rond, kibbelen om de lekkernijtjes en alleen de hoogste in rang zingen. Ze zijn in mijn ogen heel happy.
      Zeer zeker zou ik het voersysteem aanpassen bij het mengen van kanaries met tropen. Ik heb zelf vroeger tropen gehad. Dit is de eerste keer dat ik meerdere kanaries heb. En wat de popjes betreft: dat geeft alleen maar meer problemen. Bij mijn voorganger lagen regelmatig jongen op de grond, gingen dood e.d. en ik heb hier te maken met - dementerende - ouderen die helemaal van streek raken als er alleen al een vogeltje meer dan een half uur op de grond zit. Nee, ik heb meteen alle poppen er uitgehaald en het gaat al meer dan 1,5 jaar helemaal prima.
      Maar ik zal er zeker nog eens heel goed over nadenken eer ik er andersoortige vogels bijzet. In ieder geval nog bedankt.

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Het is een misvatting te onderstellen dat dierenwelzijn verdedigers ook maar iets van dieren en in bijzonder iets van vogels zouden weten of kennen, dit omdat ze dit omarmen[/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Ja, als ik dit lees is er een goede reden voor een mannelijke bevolking.
          Dierenwelzijn heeft het idee dat we zo veel mogelijk moeten aansluiten in de natuur. dus in groepen en paren. De kanaries die wij hebben zijn echter gedomesticeerd. Zo is het voor liefhebbers erg moeilijk om hieraan te voldoen. Vorig najaar heb ik mij verteld, toen bleef ik bij de kweek toch te zitten met te weinig poppen. Stom. Gewoon een telfout. Evenzo kan vlak voor de kweek het gebeuren dat een pop een man blijkt te zijn of omgedraaid. Dan klopt je plan ook weer niet. Erg lastig hoor, dierenwelzijn, nu maar hopen dat het nooit een wet wordt. Misschien is regelgeving wel goed voor broodfokkers van honden en katten die wel eens uit de band springen.

          Opmerking


          • #6
            Last edited by margaretha54; 08-09-2020, 13:38.

            Opmerking

            Working...
            X