Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: toch volière....

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    8

toch volière....

Ik had mooi 2 kooien naast elkaar onder een afdakje, leuk, voor de zebravinken en de Japjes...... dacht ik....
    Tot er vannacht een kat in de kooi van de zebravinken hing. (Japjes zitten nog binnen ivm jongen, dus die had ik nog niet in de andere kooi gedaan, gelukkig) Gelukkig niks met de zebravinken aan de hand, maar ze waren wel geschrokken.
    Ze waren zo gestresst dat ze het nest verlieten en omdat het donker was, vonden ze het ook niet meer terug. Kon ik vanochtend de eieren weggooien, omdat ze koud geworden waren. Ze zaten er nog niet zo lang op, maar toch.
    Dus hout gehaald en gaas om een volière van het afdak te maken, met dubbelgaas, zodat er geen kat meer bij kan.
    Hopelijk is het voor donderdag af, voor het zo warm wordt.
    Heb nu al een zere hand van het gaas knippen. Bleh!

Japjes met jongen blijven binnen tot het wat minder warm is.

Formaten van de kooi zijn: buitenmaten: 210 lang, 85 breed en aflopend van 190 naar 180 hoog.
    Plane zijn 5 cm dik.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails kooien.jpg   08.03-08-2020.jpg   08.03-08-2020a.jpg   08.03-08-2020b.jpg  
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Senior lid
    Thanks
    6
    Een voliere is toch mooier al was het alleen maar omdat ze dan meer ruimte hebben

ik zie dat je geen sluis hebt, hoe ga je het aanpakken met voeren en verschonen? Ik zou zo’n deurhanger met van die kettingen voor het gat maken, zo is de kans groter dat ze niet per ongeluk naar buien vliegen als je de voliere in/uit gaat

Senior lid
    Thanks
    16
    Als de kooi ingegaan wordt vliegen vogels van donker naar licht.
    Ingang zit dan ook goed aan die kant.

Bovenste deel vitrage hangen, mits bukken geen probleem is, en de kans ven ontsnappen wordt erg gering daardoor, denk ik ervan.
    Een haakje aan de binnenzijde zou ook ik als optie nemen

Eitjes kunnen meer verdragen dan mensen weten.
    Afhankelijk van de broedtijd , zoals nu, met waarden 20 gr. of meer kunnen we het hebben over dagen niet broeden en toch voltooien.

Thanks
    8
    Volière is af....en ik ben kapot. Maar ik wilde het uiteraard voor de hittegolf af hebben, anders is het niet te doen; het is zwaar werk, met dat gaas, dus beter nu even bikkelen.

@ JhjJacobs: Klopt, maar ik wilde er pas in de lente over beslissen, of op zijn vroegst in de herfst aan beginnen. Maar goed, geen keus nu. Ik zet de zebravinken er morgen pas in, want nu is het al te laat op de dag en ik ben nét klaar. Pfffff
    De Japanse meeuwen met jongen zet ik er pas na de hittegolf in, want ben bang dat de jongen anders zullen overlijden; zijn nog geen week geleden uitgevlogen.

@ Eduard V; Heb een gordijn én haakje aan de binnenkant. De eitjes had ik dus al weggedaan, maar als ik morgen het nestkastje overhuis naar de volière, kunnen ze opnieuw beginnen. Is nu trouwens ook voor het eerst dat ik de man zag flirten met de pop. Dus denk dat er tot nu toe toch niets was bevrucht. Er waren 3 eitjes en ze zaten er pas een dag of 2 op te broeden.

En nu maar hopen dat vannacht niet alsnog de kat de zebravinken opvreet, want dan heb ik me voor jan Doedel uit de naad gewerkt.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 08.04-08-2020.jpg   08.04-08-2020a.jpg   08.04-08-2020b.jpg   08.04-08-2020d.jpg   08.04-08-2020e.jpg  

'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Thanks
    8
    Alles in de kooi gehangen en neergezet en vanochtend vroeg de zebravinken in de volière gedaan. Ze genieten.
    De Japanse meeuwen durf ik er nog niet bij te den ivm de aangekondigde hittegolf en dat de jongen pas een week zijn uitgevlogen.
    Maar na de hittegolf gaan die er ook in.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails koppel08.05-08-2020.jpg  
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Senior lid
    Thanks
    6
    Voor zover zichtbaar denk ik dat je een mooie tuin hebt, de voliere is zeker een aanwinst
    Leuk om de vinkjes er in te zien! Ben benieuwd hoe het blijft gaan

Thanks
    8
    Voorlopig gaat het goed. Heb er een koppel zebravinken en Japanse meeuwtjes bij gedaan, dus moest ook meer nestkasten hangen. Ja, daar is even strijd over. De nieuwe Japanse meeuwtjes zijn groter dan de nieuwe zebravinken, dus die weren zich wel. Na de hitte ook het ‘oude’ koppel Japanse meeuwtjes erbij, dan heb ik totaal 4 koppels en 10 nestkastjes. Hoop dat dat genoeg is.....

Thanks
    8
    Zouden er genoeg nestkastjes in hangen?
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 08.07-08-2020.jpg  
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Senior lid
    Thanks
    16
    Weet je wat een leuk idee is?

Neem stuk tuingaas 12 X 20 ongeveer.
    Op de kruis punten zet je bosjes van hei of van fijne takjes berk of conifeer etc.
    Dat scherm hang je voor de nestkastjes, die bij dicht elkaar zijn gehangen.

Geeft de vogels een veilig gevoel en meer levensvreugde.
    Zijn dan zelf verzekert maakt groepsgevoel los.

Zo'n plek geeft door het aan en af vliegen van oude vogels een bijzondere sfeer in de kooi.
    Is dat de kweek plek, kan je een ander deel inrichten voor het sociaal samen zijn van je vogels.
    Denk aan kanarie drie hoekjes voor rustig te zingen, lange zitstokken om met de buren samen te zitten niksen.
    Ook aan zitstokken die vogels het voorfront laten zien

Zet je bad en drink schaal van de grond af. voorkom je ziekten en de jongen verdrinken niet ze snel.

Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
    Weet je wat een leuk idee is?

Neem stuk tuingaas 12 X 20 ongeveer.
    Op de kruis punten zet je bosjes van hei of van fijne takjes berk of conifeer etc.
    Dat scherm hang je voor de nestkastjes, die bij dicht elkaar zijn gehangen.
    In het midden van de kooi bedoel je? Anders kunnen ze er niet meer in. 🤣

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. kleine voliere toch sluis
    Door beginvogel in forum Buitenshuis
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 16-06-2012, 21:54
  2. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 06-09-2011, 17:04
  3. toch een man?
    Door mees69 in forum Grasparkieten
    Reacties: 1