Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timbrado en 2 popjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Timbrado en 2 popjes

    Hallo allemaal ,

    ik heb vorige week een timbrado man gekocht van 3 a 4 maanden.
    maar omdat ik het zielig vond ben ik er een pop bij gaan halen.
    die meneer zei dat je het beste 2 tot 3 poppen bij 1 man kon zetten.
    wij zaterdag nog een pop in de dierenwinkel gehaald.
    nu is er alleen maar ruzie en achter elkaar aan vliegen
    hier kan ik dus niet tegen en vind dat dan ook weer zielig.
    heb net de dierenwinkel gebeld of ik hem terug kon brengen.
    hij zegt dat ze even aan elkaar moeten wennen en dat ik het een week de tijd moet geven.
    voor nu heb ik de man eruit gehaald in een andere kooi gezet.
    mijn kooi is een ferplast piano 6 voor binnen met de afmetingen [COLOR=#555555]87 x B 46,5 x H 70 cm

    kan iemand mij alsjeblieft raad geven wat ik moet doen?
    [/COLOR]

  • #2
    Ik heb alleen ervaring met kanaries in een voliere en daar is de ruimte meestal zou groot dat het eigenlijk altijd wel goed gaat ze hebben de ruimte om elkaar te kunnen ontwijken;Heb je er nu 3 of 4 in deze kooi zitten?Dat zou groot genoeg moeten zijn ik heb de piano 6 zelf vroeger ook wel gehad voor mijn grasparkieten.Ik denk dat ik het ook even de tijd zou geven hoe moeilijk het ook is voor jou om aan te zien.De rangorde moet toch bepaald gaan worden.En gaat het na een paar dagen echt niet dan zou ik bekijken wie de aanstichter is.Ik hoop dat andere je nog advies kunnen geven alleen is het erg stilletjes op het forum.

    Opmerking


    • #3
      Ik had er dus 3 inzitten, maar nu heb ik het mannetje eruit gehaald. Maar nu gaat het ene vrouwtje het andere aanvallen.maar ik ga nu toch twijfelen of dat geen man is. Die komt uit de dierenwinkel . Ze kunnen moeilijk zien als ze jong zijn of het echt een man of een pop is hoor ik vaak. Ik wacht het nog even af. Het liefst heb ik ze natuurlijk alle 3 in de kooi.

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Kanaries zijn vogels met de eigenschap, een eigen gebied te willen hebben.
        Zeg maar een gebied dat voldoet aan de behoefte om te eten , drinken en een nestplaats te vinden en te behouden.
        Helaas denken wij, mogelijk te veel.
        Vogels doen alleen maar hun natuur volgen.

        Een van de reden waarom ze elke soortgenoot kwijt willen uit hun gebiedje.
        Tevens een reden om zo te doen zoals ze doen.

        In onze ogen zielig en alleen.
        De kanarie denkt de dood aan de tegenstander.
        Dat maakt nogal verschil, als je nadenkt.

        Alles draait om de juiste voorwaarden, in de allereerste plaats die van en voor de kanaries.[/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Ik ben het helemaal met Eduard eens

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
            [COLOR=#0000FF]Kanaries zijn vogels met de eigenschap, een eigen gebied te willen hebben.
            Zeg maar een gebied dat voldoet aan de behoefte om te eten , drinken en een nestplaats te vinden en te behouden.
            Helaas denken wij, mogelijk te veel.
            Vogels doen alleen maar hun natuur volgen.

            Een van de reden waarom ze elke soortgenoot kwijt willen uit hun gebiedje.
            Tevens een reden om zo te doen zoals ze doen.

            In onze ogen zielig en alleen.
            De kanarie denkt de dood aan de tegenstander.
            Dat maakt nogal verschil, als je nadenkt.

            Alles draait om de juiste voorwaarden, in de allereerste plaats die van en voor de kanaries.[/COLOR]
            dus de conclusie is om het beste 1tje te houden?

            Opmerking


            • #7
              Nou ik ben het absoluut niet eens met Eduard.Dieren solitair houden in kleine *&%$ kooitjes houden om problemen te voorkomen is voor mij echt een no-go.Ik heb vroeger jarenlang voor de kanaries gezorgd van mijn buurman die zelf overwinterde in Turkije of Spanje en die kanaries zaten in een ruime voliere en daar was echt geen strijd onderling.De strijd tussen dieren begint meestal omdat de leefruimte te klein is om elkaar te kunnen ontwijken.Ze dwingen bij elkaar te zitten op een klein oppervlak is vragen om problemen.Nu lijkt me de kooi van Karin wel groot genoeg voor 3-4 kanaries maar misschien is het voor dit soort toch te klein,geen idee.

              Opmerking


              • #8
                Dankje voor je reactie . Ik heb de laatste die ik gehaald had terug gebracht naar de winkel.
                er heerst wat meer rust,maar maatjes zijn ze nog niet.
                ik ga het een week aankijken.
                misschien moeten ze aan elkaar wennen.
                wacht het af.
                Heb vandaag van alles in de kooi gedaan. Ballen met eten. Grote brede zitstokken die ze kunnen slopen
                een plant die ze kunnen eten. We gaan het zien

                Opmerking


                • #9
                  Ik ben het met Eduard eens, maar mijn punt was niet dat je een kanarie alleen in een kooitje moest houden

                  Geen enkel dier moet alleen in een kooitje gehouden worden. Dat komt ook het natuurlijke gedrag niet ten goede, en daarvoor hebben we toch vogels lijkt me

                  Opmerking

                  Working...
                  X