Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roepende parkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roepende parkiet


  • #2
    Last edited by Prulleke; 25-07-2020, 19:45.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
      Sorry.

      Niet slecht of kwaad bedoeld.

      Maar persoonlijk heb ik daar een andere mening over wat betreft 10 parkieten in dergelijke kooi.

      maak de rekensom; lengte plus spanwijdte grasparkiet, vermenigvuldigd maal 10.
      No problem! Een ieder heeft zijn/haar eigen mening, daar hoef je geen sorry voor te zeggen Voor zover ik wist was het zo: Elke parkiet heeft 65,000 cm3 nodig. Mijn kooi is L 150 x B 65 x H 161 cm = 1.569,750 cm3 en zou dus voldoende moeten zijn. Jouw berekening kon ik (nog) niet, evenals de linkjes die je gaf. Ik zal ze gaan bekijken.

      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
      Hoe wilt U dan de parkieten zich op natuurlijke wijze, deftige manier zich kunnen bewegen (vliegen).
      Als men wilt dat ze zich op natuurlijke wijze kunnen bewegen horen ze eigenlijk helemaal niet in gevangenschap thuis maar buiten, in de vrije natuur Ik vind het overigens wel goed dat er wettelijke regels komen. Als je ziet in wat voor kleine kooitjes de gemiddelde parkiet gehouden wordt is dat wel heel sneu

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Het is zo al moeilijk om te weten wat een vogel denkt.
        Dat lukt dus niet, zelfs al hij / zij, de vogel dan, als mens zou denken.
        De meeste vogel soorten vliegen bijvoorbeeld alleen uit noodzaak, bijvoorbeeld honger of dorst.
        Niet drinkende vogels, die bestaan ook kennen dit probleem niet.

        Kortom niets is zo eenvoudig in de natuur die nu eenmaal veel mogelijkheden kent.
        Verder denken en kennis kan je helpen.

        Maar zo uit de losse pols iets roepen is roeptoeteren gewoon om ook geluid te geven.
        [/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          Beetje bewust uitgelegd het aantal kanaries per kuub zo letterlijk te vertalen(misschien denkfout),stel dat je de kooi 10 meter hoog zou maken dan zou je er 60 kanariepietjes in kunnen houden lijkt mij niet logisch.Het onderwerp ging over grasparkieten en die klauteren vaak.In de monografie houderijrichtlijnen 2020 worden niet alleen de kanarievogels behandeld.

          Opmerking


          • #6
            Ik vind persoonlijk 10 parkieten ook wel erg veel voor de desbetreffende kooi.Ik zelf zou er niet meer dan 4 in houden.En dat anders mensen ze in veel kleinere kooitjes houden doet er voor mij niet toe.Maar om op de eigenlijke vraag te komen ik denk dat de vogel gewoon nog heel erg moet wennen.Toen ik onze Valkparkiet kreeg was het ook schreeuwen en nog eens schreeuwen en dat werd ik zo zat dat ik in staat was om haar weg te gaan doen.Gelukkig heb ik dit niet gedaan want na een maand of 2 werd het de liefste vogel die je maar kan bedenken.Geef het nog even de tijd.

            Opmerking

            Working...
            X