Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Paddenstoelen

Junior lid
    Thanks
    1

Paddenstoelen

Geen idee waarom, maar sinds een paar maanden heb ik continue paddenstoelen in de volière.
    Deze worden ook aangevreten. Ik heb geen muizen of ander ongedierte voor zover ik weet. Dus - ondanks dat ik ze het niet heb zien doen - lijkt het erop dat de vogels er van eten. Is dat iets bekends?
    Ze doen het allemaal goed, dus het lijkt op het eerste gezicht niet schadelijk.
    Iemand anders zoiets misschien ook wel eens gehad?

Groet,
    Wim

Senior lid
    Thanks
    6
    Kun je een foto plaatsen? Paddenstoelen zijn eigenlijk de vrucht van een schimmel, en schimmels gedijen goed op vochtige plekken, kan dat er iets mee te maken hebben?

Stamgast
    Thanks
    33
    Het lijkt erop dat deze paddenstoelen door vogels worden aangevreten.
    Eigenlijk zijn het prikgaatjes die de vogels maken, op zoek naar beestjes, insecten, die in de paddenstoelen leven.

Senior lid
    Thanks
    3
    Paddestoelen bevatten veel beta glucan, een boost voor het immuunsysteem. Niks mis mee dus.

Senior lid bermke's Avatar
    Thanks
    3
    Sommige zwam soorten zijn zeer giftig
    Ik heb het zelf ook mee gemaakt
    Ik had in een week 8 dode vogels heb ze toen voor sectie naar de dierenarts gebracht en dat was schimmelvergiftiging van de zwammen ( want die had ik ook mee gegeven )
    Europese Cultuurvogels

Junior lid
    Thanks
    1
    Bedankt voor de reactie. Zal de volgende keer even een foto maken. Niet aan gedacht, en zo snel als de paddenstoelen uit de grond schieten, zo snel zijn ze ook weer weg.
    Als ik zo op internet even plaatjes bekijk dan lijken het voornamelijk Bovisten, en toen ik mijn eerste bericht in dit draadje postte, 3 flinke witte paddestoelen op steel. Weet zo de naam daar niet van, leek door de vervormde hoed nog het meest op een cantharel, maar dan wit.

De grond is wat zanderig, het houdt voor mijn gevoel weinig water vast. Ik sproei wel regelmatig vanwege een paar stukken gras en de overige beplanting. En vooral omdat de vogeltjes het erg leuk vinden. Nou ja, als ik eenmaal klaar ben. dat zitten ze echt de hele tijd op de grond. Maar misschien is het toch vochtiger dan ik vermoed en ben ik een prima paddenstoelengrondje aan het maken.

Gelukkig nog geen sterfgevallen onder de vogels, triest om te horen dat dit wel bij bermke is gebeurd!

En bedankt voor de reacties, altijd fijn als anderen meedenken!

Forum Rechten