Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge japjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jonge japjes

    Mijn Japjes hebben 3 jongen.
    geboren op 8 juli (althans de eerste, daarna heb ik een paar dagen niet meer in het nest gekeken)

    Ze piepen goed en de ouders voeden ze goed.

    Het koppel is wat lichter dan op de foto; ze zaten daar erg in de schaduw. Geen idee wat voor kleurtype het is.

    Zullen in elk geval lichte jongen uitkomen, denk ik?
    Bijgevoegde Bestanden
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Karamel! Nee sorry grapje, ik weet ook niet hoe ze deze kleur noemen.. maar ze zijn wel mooi!

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
      Karamel! Nee sorry grapje, ik weet ook niet hoe ze deze kleur noemen.. maar ze zijn wel mooi!
      Ik vind karamel wel een mooie benaming hoor, die houden we erin.
      De jongen hebben al heel lichte witte pennen. Het zijn er nog steeds 3 en ze piepen goed.
      Nog een week Of twee en ze vliegen uit.
      Was toch 2,3,3 bij Japjes en 2,2,4 bij zebravinken?
      Eieren broeden, jongen uitvliegen en jongen zelfstandig zodat ze bij pap en mam weg kunnen? Stond me bij, maar kan het fout hebben.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Licht geel in andere vogelsoorten meestal buff[/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          KIEKEBOE!!! Maar ze vliegen nog niet uit. Zijn ook nog beetje kalig.
          Bijgevoegde Bestanden
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Bijgevoegde Bestanden
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Niet heel duidelijk, want ik moet erg inzoomen, omdat ze angstig wegvliegen als ik te dichtbij kom met mij telefoon. Maar dit zijn de drie jongen van de Japanse meeuwtjes.
              De linkse is geheel beige/karamel, de middelste heeft geheel witte vleugels, beige kop en staart en de rechtse heeft wit en beige/ karamel gemengde vleugels, beige kop en staart.

              Zolang de jongen nog bij hun ouders blijven is het genieten om te zien hoe ze elke dag een beetje stoerder en groter worden.
              Maar goed, ze kunnen niet voor altijd blijven, dus over 3 weken ga ik ze toch verkopen. Tot die tijd maar flink van genieten. leuk hoor! Ik heb deze lichte kleur nog nooit gehad, maar vind het errug mooi!
              Bijgevoegde Bestanden
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X