Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raaaaaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Raaaaaar

    Bijgevoegde Bestanden
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Denk dat een volgend nest, dat dus echt alleen van deze man kan komen, echt uitsluitsel geeft. Maar echt mega interessant.

      Overigens: man/papa is nog heel jong (nog klein zwart puntje op de snavel toen ik hem kocht), maar hij heeft gebroed en verzorgt de jongen als een professional. 👍🏻
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Last edited by Troetelduifje; 01-07-2020, 23:39.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Ik heb maar 2 zebravinkjes, 1 koppel. Ik had de zwartwang pop met een zwartwang man gekoppeld, maar die bleek agressief te zijn en maakte de eieren kapot. Had er nog een koppel japanse meeuwen bij, die werden door de man aangevallen en uiteindelijk had hij de pop ook aangevallen. Vandaar dat ik hem heb omgeruild met eender wat voor man. De rustigste van de groep.

            Tot 4,5 jaar terug kweekte ik gericht met zwartwang grijs, oranjeborst zwartborst grijs, witborst, maskergrijs, Japanse meeuwen en zilverbekjes in donkere en lichte kleuren en wit.... maar daar ben ik gewoon de kleurnamen van kwijt! En dat in 4,5 jaar!

            Ik wilde niet meer gaan kweken, maar het kriebelde wel weer om een koppeltje te nemen. Man en pop leken mijn het gelukkigst samen ipv 2 mannen of 2 poppen.
            Uiteindelijk de strijd verloren en een koppel gekocht.
            Heb de Japanse meeuwen in een andere kooi. Die broeden nu ook, zijn 7 juli uitgeteld.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Ik kon vanochtend goed in het nest kijken:

              1 grijze met traanstreep, nu nog kleurloze/ grijze wangen.
              1 bruine met zwarte wangen
              1 bruine zonder traanstreep, wangen niet zeker, want zat achteraan, dacht gewoon bruin.
              1 kleine kale, waarschijnlijk ook bruin. Kop nog kaal, dus wangen weet ik niet.

              De kale ging helemaal op het randje zitten. Ik was bang dat hij eruit zou vallen, maar de zwartwang bruin duwde hem terug.
              Zo leuk, vogels. ❤️
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Bijgevoegde Bestanden
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  Nu is alles uitgevlogen. 4 jongen. Van het jong dat nog te weinig veren heeft kan ik niet zeggen wat het is, bruin of grijs. Is van allemaal niet heel makkelijk te zien, behalve de bruine zwartwang.

                  maar nu is de laatste ook uitgevlogen en.... huh??? Geen traanstreep en...lijkt wel...witborst??? (zie foto 2...jongen zijn nat, omdat ouders wild hebben gebadderd)

                  Jongen uit de tombola dus.

                  Zo benieuwd wat het wordt als het allemaal op kleur komt.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    4 jongen, waarvan er eentje behoorlijk achterloopt op de rest, maar hij doet het nog steeds goed.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Ze zijn in elk geval mooi! Dat weet ik wel

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
                        Ze zijn in elk geval mooi! Dat weet ik wel
                        Ja, vind ik ook. En dan moeten ze nog op kleur komen. Ben erg benieuwd wat het worden gaat. Vooral die zonder traanstreep vraag ik me af.
                        En het onderontwikkelde frummeltje natuurlijk.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Het kale jong is overleden.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Ai

                            altijd jammer als zoiets gebeurd maar de natuur is hard!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
                              Ai

                              altijd jammer als zoiets gebeurd maar de natuur is hard!
                              Ja, de ouders voedden het steeds minder, want het werd zwakker en kon minder hard roepen. En omdat het nog niet kon vliegen zat het dan op de bodem van de kooi en dan met een koude nacht..... maar er was ook zeker wat mis met het jong, want waarom het zo erg achterliep in zijn ontwikkeling.....
                              De andere drie doen het goed, zijn nu een week uitgevlogen ongeveer. Beginnen nog niet op kleur te komen... ben vergeten wanneer dat ook alweer begint. Merk dat ik echt veel kwijt ben van een paar jaar geleden. 🤯
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X