Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Duivennest bij voordeur en schilderwerkzaamheden

Junior lid
    Thanks
    0

Duivennest bij voordeur en schilderwerkzaamheden

Ik ben de buitenboel aan het voorbereiden op de komst van de schilder. Gisteren was ik bij de voordeur bezig met schuren (met schuurmachine) toen ik ineens een flink gefladder hoorde in de klimhortensia achter me. Omdat die 1 meter achter mij stond vond ik dat vreemd: een vogel komt doorgaans niet zo dichtbij. Toen ik goed keek zag ik bovenin een duif op een nest zitten met 1 of 2 eieren er in.

Ik heb nog een half uurtje gewerkt bij de voordeur, waarbij de duif mij geen seconde uit het oog verloor. Ik heb verder niet meer naar de duif gekeken om het beestje zoveel mogelijk rust te geven.

Ik moet het boeiboord boven de voordeur (waar de pergola van de klimhortensia tegen aan staan nog 1 keer schuren na het plamuren en dan moet er uiteraard nog geschilderd gaan worden. Is het raadzaam om dit (nog) te doen? Of heeft de duif al lang in de gaten dat ik niet geďnteresseerd ben in het nest en broeden ze rustig verder ondanks de werkzaamheden?

Senior lid
    Thanks
    6
    Altijd lastig, maar ik zou er voor kiezen om gewoon door te gaan, met het oog wel op de duif gericht en zoveel mogelijk rekening mee houden.

Als je nu alles stopt, is er nog geen garantie dat de jonge duifjes volwassen duiven worden.. er kan in de natuurlijke wereld elk moment een kat aan komen die ze op vreet. Zo hard is de wereld nu eenmaal, geen garanties.

Junior lid
    Thanks
    0
    Inmiddels heb ik een half uur geschuurd bij de voordeur en de duif is rustig blijven zitten op het nestje .

Senior lid
    Thanks
    6
    Zolang je ze niet van het nest af “jaagt” zal het wel goed komen

Senior lid Hubert62's Avatar
    Thanks
    10
    Wat voor duif is het Houtduif of Turkse tortel?. Normaal gesproken zouden ze allang van het nest zijn ,maar hij zit goed vast op het nest .
    Gewoon doorgaan met de werkzaam heden ,duiven genoeg. Succes!
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Junior lid
    Thanks
    0
    Ik durf niet te zeggen welk soort het is. Zo als leek zou ik zeggen een gewone stadsduif.

Junior lid
    Thanks
    0
    Inmiddels is moederduif (ik zie telkens maar een grote duif bij het nest) af en toe van het nest af. Ik was even bang dat het dor de werkzaamheden zou komen, maar ze komt gewoon terug na een half uurtje.

Bij een snelle onopvallende blik richting het nest zag ik 2 jongen in het nestje zitten.

Junior lid
    Thanks
    0
    We zijn weer een paar weken verder en het schilderwerk zit er op. De duif weet nu ook hoe je moet schilderen, want het beestje bleef rustig zitten.

Inmiddels is het nest verlaten en zijn er (naar ik gezien heb) 2 grote mooie jongen uit voortgekomen.

Senior lid
    Thanks
    6
    Volgende keer nog even fotos maken ;-)

Junior lid
    Thanks
    0
    Ja dat zal ik doen. Het nestje bij de voordeur is erg in trek: bijna elk jaar zit er wel een vogel te broeden.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Duivennest balkon, bijvoeren
    Door Arno40 in forum Duiven
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 01-06-2013, 10:19

Forum Rechten