Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duivennest bij voordeur en schilderwerkzaamheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Duivennest bij voordeur en schilderwerkzaamheden


  • #2
    Altijd lastig, maar ik zou er voor kiezen om gewoon door te gaan, met het oog wel op de duif gericht en zoveel mogelijk rekening mee houden.

    Als je nu alles stopt, is er nog geen garantie dat de jonge duifjes volwassen duiven worden.. er kan in de natuurlijke wereld elk moment een kat aan komen die ze op vreet. Zo hard is de wereld nu eenmaal, geen garanties.

    Opmerking


    • #3
      Inmiddels heb ik een half uur geschuurd bij de voordeur en de duif is rustig blijven zitten op het nestje .

      Opmerking


      • #4
        Zolang je ze niet van het nest af “jaagt” zal het wel goed komen

        Opmerking


        • #5
          Wat voor duif is het Houtduif of Turkse tortel?. Normaal gesproken zouden ze allang van het nest zijn ,maar hij zit goed vast op het nest .
          Gewoon doorgaan met de werkzaam heden ,duiven genoeg. Succes!


          Gr ,Hubert

          Opmerking


          • #6
            Ik durf niet te zeggen welk soort het is. Zo als leek zou ik zeggen een gewone stadsduif.

            Opmerking


            • #7
              Inmiddels is moederduif (ik zie telkens maar een grote duif bij het nest) af en toe van het nest af. Ik was even bang dat het dor de werkzaamheden zou komen, maar ze komt gewoon terug na een half uurtje.

              Bij een snelle onopvallende blik richting het nest zag ik 2 jongen in het nestje zitten.

              Opmerking


              • #8
                We zijn weer een paar weken verder en het schilderwerk zit er op. De duif weet nu ook hoe je moet schilderen, want het beestje bleef rustig zitten.

                Inmiddels is het nest verlaten en zijn er (naar ik gezien heb) 2 grote mooie jongen uit voortgekomen.

                Opmerking


                • #9
                  Volgende keer nog even fotos maken ;-)

                  Opmerking


                  • #10
                    Ja dat zal ik doen. Het nestje bij de voordeur is erg in trek: bijna elk jaar zit er wel een vogel te broeden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik verheug me op jaarlijkse foto’s

                      Opmerking

                      Working...
                      X