Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jong!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jong!

    Ik moest net even in de kooi van de zebravinken zijn, schrok de pop, ging ze van het nest af, dus ik keek snel even met mijn spiegeltje in het nest of er geen kapotte eieren in lagen (de vorige man pikte alle eieren kapot). Lag er een jong in!!
    Waarschijnlijk van de vorige man nog, want heb deze man er nog niet op zien zitten. Hij is ook nog erg jong, maar heeft al wel van de pop geleerd om de eieren te bebroeden en misschien leert hij ook van haar het huidige jong te voeden.
    Ik laat ze nu verder met rust natuurlijk en hoop dat tenminste dit ene jong grootgebracht wordt (en ik geen stinkend dood jong uit het nestje hoef te verwijderen (kots)).

    Toch weer heel erg leuk zo hoor. Ben blij dat ik er weer aan begonnen ben, maar moet in de gaten houden dat ik het klein houdt, anders groeit het me weer boven het hoofd en ben ik alleen maar bezig met de vogels en niets anders.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Altijd leuk jonge vogels......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      En vanochtend meende ik er 3 te zien en allemaal nog in leven.
      Nieuwe man is zelf nog heel jong, maar hij doet het keigoed, terwijl het waarschijnlijk niet eens zijn kinderen zijn.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Het word steeds leuker......
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
          Het word steeds leuker......
          Yes....😁
          Ik hoop dat het groot komt. Van de man die nu bij deze pop zit verwacht ik dit jaar nog geen nest, want die is nog erg jong.
          Maar hij leert echt heel erg snel van de pop die precies weet wat ze moet doen. 👍🏻
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Geweldig he! Zebravinkjes zijn heel makkelijk, vaak ook makkelijk inzetbaar als pleegouders

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
              Geweldig he! Zebravinkjes zijn heel makkelijk, vaak ook makkelijk inzetbaar als pleegouders
              Ja daar had ik eigenlijk de Japanse meeuwtjes voor gekocht, omdat de vorige man zebravink de eieren kapot pikte. Maar nu hebben de Japjes zelf ook al 2 eitjes.
              De zebravinken zitten nu al niet meer zoveel op het nest; de oudste is al een week oud.
              Volgend weekend kunnen ze gaan uitvliegen. Ben heel benieuwd of het inderdaad van de vorige man is, maar denk het haast wel; deze man was nog niet 100% op kleur en kon nog niet zuiver zingen. En hij heeft er ook nog niet op gezeten voor zover ik het heb gezien.
              We gaan het vanzelf zien.
              Ik kan nu niet zo heel goed in het nest kijken, dus zal moeten afwachten tot het spul uitvliegt.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Zebravinken zijn, om het maar bot te zeggen, net kakkerlakken! Die zij al heel snel na het uitvliegen geslachtsrijp

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
                  Zebravinken zijn, om het maar bot te zeggen, net kakkerlakken! Die zij al heel snel na het uitvliegen geslachtsrijp
                  Dan ben ik heel benieuwd wat eruit komt. Het piept in elk geval luid. Ik zit er nu 7 meter vanaf en hoor ze om voedsel krijsen. Dus dat is een goed teken.
                  Ze zijn nu ongeveer een week oud. Kan helaas niet zo goed in het nest kijken, maar ruik geen dode jongen. Nog een week en dan vliegen ze uit, dan weten we wie de papa is; zwartwang grijs of bleekrug bruin.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Japanse meeuwen om zebravinken groot te brengen ?
                    Het moet niet gekker worden.
                    Zebbies kunnen dat zeer goed zelf.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                      Japanse meeuwen om zebravinken groot te brengen ?
                      Het moet niet gekker worden.
                      Zebbies kunnen dat zeer goed zelf.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Heeeeel goed kijken, maar dan zie je net een donker koppie met pluis.
                        Er staken 2 koppies bovenuit op een gegeven moment, met de kraaloogjes open. Maar denk dat er meer in het nest zitten.
                        Als het goed is vliegen ze dit weekend ergens uit.
                        Dan betere foto's natuurlijk.
                        Bijgevoegde Bestanden
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Last edited by Troetelduifje; 29-06-2020, 19:09.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik weet niet of het te zien is, maar 3 grijze jongen, geen zwarte wangen.
                            Ik ben gewend dat bij uitvliegen zwartwang zebravinken al zwarte wangen hebben... dus denk dat dan de bleekrug de vader is....en die is dan dus bleekrug grijs, anders waren het bruine jongen geweest
                            Bijgevoegde Bestanden
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking

                            Working...
                            X