Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Volière ankeren op bandjes.

Volière ankeren op bandjes.

Beste allemaal,

Na een poosje te zijn gestopt met de vogelhobby gaan we er weer mee beginnen! Volière wordt gemaakt, nachthok ook! Dus die zijn over een poosje klaar. Zelf ga ik beginnen met de voorbereidingen om de volière te plaatsen. Deze komt tegen de muur aan te staan en is een meter diep. Nu ga ik uiteraard de volière aan de muur vastmaken. Maar loop vast op het volgende en kan er niks over vinden.

De volière wil ik op betonbandjes zetten, 6/7*30*100. Dit zie ik meerdere mensen met een volière doen, maar ik kan niet vinden of en hoe ze dit vastmaken. Ik ben bang dat de bandjes knappen als ik de schroeven aandraai en de pluggen onder spanning komen. Wat is jullie ervaring? Een advies heb ik gekregen: 8mm pluggen 6mm schroeven en duimen dat het goed gaat.

Groeten Jan.

Stamgast
    Thanks
    6
    Klopt Jan,

inderdaad hopen dat het goed gaat en afwachten hoe dit zich houd bij de Nederlandse stormen van de laatste tijd.

Groeten Benny

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Ik heb nog nooit gehad dat het niet goed ging. Als je bij een 8mm plug een 5mm schroef gebruikt, gaat het niet fout.

Stamgast
    Thanks
    30
    Ook kunt je eerst voorboren met kleinere diameter, en daarna vergroten tot gewenste plugdiameter.
    Alles hangt in de eerste plaats af constructie voliére.
    Is enkel de voorkant open, en zijn de zijkanten dicht. Dan zorgt de muur al voor extra stevigheid. Want dan kan de voliére niet naar achteren. De problemen cituéren zich dan vooral bij zijdelingse wind. En waardoor de kans bestaat voor misvormde voliére. Zeker voorkant.
    Bekijk eens hoe foliekassen worden vastgezet.
    Als je denkt dat het niet goed zal gaan met pluggen en schroeven. Aangezien doorgaans het gaas zich langs de buitenkant bevind. Plaats op de hoeken, langs binnenkant, op het freame dergelijke grondpennen, en eventueel ook langs de voorkant. Op deze manier voorkomt je ook dat bij hevige zijdelingse wind, freame voorkant naar links of rechts verschuift.

Soortgelijke onderwerpen

1. Voliere vergroten? Met broedhokken IN de voliere
    Door Davevs15 in forum Zebravinken
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 26-03-2013, 23:49
  2. Reacties: 27
    Laatste Bericht: 11-03-2013, 20:11
  3. Reacties: 10
    Laatste Bericht: 30-08-2012, 11:11

Forum Rechten