Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels & Mensen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels & Mensen

    [COLOR="#0000FF"]Ik kom nergens tegen op dit forum over de gewone zaken / beleving van alle dag op de kooi.
    Mijn gedacht is verander er dan wat aan en schrijf neer wat de aandacht op dit moment heeft.
    Wij zullen meemaken wat het ons brengt.[/COLOR]

  • #2
    In het verleden was dit wel zeker het geval, tegenwoordig wordt er nog maar weinig medegedeeld.
    Als er al iets wordt verteld, wordt er of heel weinig gereageerd of er komen discussies die niet meer te overzien of te begrijpen zijn.
    groetjes
    Heidi

    Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]Vandaag de dag op de kooi. De kanaries kweken tot nu eindelijk zoals gewenst nestje van drie stuks en een nestje van 5 stuks waarbij eentje duidelijk boven de rest uitsteekt. Op de een of andere manier is er niet tegelijk aan het broeden begonnen. Zoals zo vaak is het dan, gaat het niet zo als het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Daarnaast drie nesten met eitjes geeft nieuwe goede hoop daarop en vandaag een nieuwe leg van de pop met drie jongen.

        De tuin vogeltjes zijn voor een groot deel uitgestorven hier ter plekke. De laatste jaren waren we de Merel, de groenling, zwartkop tuinfluiter Kleine bonte specht , middelste bont specht, boomklever, vink, de mussen, roodborstje, winterkoninkje met de mezen soorten, pimpelmees, koolmees, kortom het lijkt de voorspelde dode lente wel te zijn, voor een groot deel verloren. De gierzwaluwen hebben nog maar twee mogelijk drie nesten bezet. Het is er dan ook pover mee gesteld met de avifauna hier rondom huis. In de goede jaren 1990 was ik nog omgeven van een gezonde kolonie huismussen. Jaarlijks meer dan tien nesten bezet was normaal rondom het huis. Dit jaar een schamele twee nesten voltooid met uitgevlogen jongen die de eksters , Vlaamse-gaaien en kauwen wisten re ontlopen.

        Omdat ik ook liefhebber ben van de Saksische zangkanarie dreig ik daarmee een belangrijk aspect uit de vogels kwijt te raken de volstrekte veelzijdige zang van alle omgeving geluiden kunstig in hun gezang in gevlochten, in die zeer veelzijdige zang van deze meesterzangers. De typische vinkenslag die altijd wel een zanger beheerste in mijn kolonie moet ik op dit moment , zeer teleurgesteld missen. Ik hoop dat de nieuwe generatie voldoende talent zal bezitten om een nieuwe start te hebben. Maar bemerken dat de natuurlijke voorzangers in de directe ontberen, doet mij vrezen.[/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          [COLOR="#0000FF"]Las een berichtje op volgende link.

          Het magazine dat komt met echte feiten voor de moderne man en vrouw. Dagelijkse updates over lifestyle, wetenschap, fashion, reizen en meer.


          Komt zomaar opeens het volgende op.
          Zou iemand ergens waar hier niet naar geluisterd hebben?[/COLOR]

          Opmerking


          • #6

            Opmerking

            Working...
            X