Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale plek onder de snavel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kale plek onder de snavel.

    Mijn gele kanarie heeft een kale plek zo rond de hals, dat wordt steeds groter, ik weet niet wat het is en waardoor het komt.

    Ik wil hier een afbeelding er op zetten zodat het duidelijk wordt, echter ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, misschien dat iemand me kan ondersteunen daarmee.

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Foto op je pc zetten.
    Geavanceerd kiezen bij bericht plaatsen.
    Onderaan optie bijlage kiezen.
    Laden en afmaken.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door elloco Bekijk Bericht
      Mijn gele kanarie heeft een kale plek zo rond de hals, dat wordt steeds groter, ik weet niet wat het is en waardoor het komt.

      Ik wil hier een afbeelding er op zetten zodat het duidelijk wordt, echter ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, misschien dat iemand me kan ondersteunen daarmee.
      Misschien te kleine opening in de voerbakjes. Schrapen dan met de kinstreek langs de rand en krijgen zo een kale kin.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
        [COLOR=#0000FF]Foto op je pc zetten.
        Geavanceerd kiezen bij bericht plaatsen.
        Onderaan optie bijlage kiezen.
        Laden en afmaken.[/COLOR]
        Click image for larger version

Name:	Kanarie met kale hals.jpg
Views:	1
Size:	37,1 KB
ID:	435444

        Ok, ik heb een foto er op gezet, is inmiddels oude foto, kale plek op de hals is erger geworden, zodra het kan zal ik een nieuwe foto er op zetten.

        Wat heb ik tot nu toe gedaan:
        3 dagen knoflook in het drinkwater gezet.
        3 dagen een druppel Anti-luchtpijpmijt van de firma Sjoerd in de nek en bij de schouder/vleugel bij het addertje gegeven.

        Dat heb ik gedaan voor het geval dat het mijten zijn in de hals/nek.

        Vogel is een mannetje, zit al voordat dit gebeurde apart in een kooi, dus geen gevechten tussen kanaries.
        Last edited by elloco; 04-06-2020, 14:44.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bva118 Bekijk Bericht
          Misschien te kleine opening in de voerbakjes. Schrapen dan met de kinstreek langs de rand en krijgen zo een kale kin.
          Voerbakje denk ik niet dat de oorzaak van is, heb toch een grotere open bak er inde kooi gezet, met kanarie voer voor het geval, je weet het nooit, echter ik denk dat het heel misschien mijten zijn in de keel.

          Opmerking

          Working...
          X