Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eivoer bij kanaries.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eivoer bij kanaries.

    Hallo,

    Ik heb deze vraag gesteld bij even voorstellen, echter ik denk toch dat het beter is om het hier te vragen bij kanaries.

    Het gaat om eivoer geven aan kanaries.

    Ik heb groene Timbrados, gele kanaries en rode kanaries.

    In mijn tuin heb ik een bescheiden voliere van ongeveer 2 meter breed x 1 meter diep x 2 meter hoog.

    In de winter zet ik mijn kanaries binnen in de schuur.

    Ik geef de Timbrados en gele kanaries geel eivoer speciaal voor gele kanaries.

    De rode kanaries geef ik rood eivoer.

    In de zomer zet ik alle kanaries in mijn buitenvoliere, ik wil niet dat mijn gele kanaries rood worden als ik dan rood eivoer verstrekt, andersom ook, ik wil niet dat mijn rode kanaries geel verkleuringen gaan vertonen.

    Maar hoe zit het dan met mijn groene Timbrados dan, wat betreft eivoer, onder welke groep eivoer vallen de groene vogels ?

    Vraag: is er een universele eivoer te koop dat geschikt is voor alle vogels ongeacht de kleur daarvan en dus geen verkleuringen geeft, zo ja waar zou ik het kunnen kopen.
    Last edited by elloco; 27-05-2020, 10:45.

  • #2
    Alle kleuren kanaries kunnen eivoer voor kanaries hebben
    En geen rood eivoer want ze verkleuren wel degelijk niet zo veel maar zeker zichtbaar

    Maar rode kanaries zijn gekleurd door rode kleurstoffen zoals Cantaxine en om dit rood te onderhouden moet er rood eivoer worden gegeven
    Europese Cultuurvogels

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
      Alle kleuren kanaries kunnen eivoer voor kanaries hebben
      En geen rood eivoer want ze verkleuren wel degelijk niet zo veel maar zeker zichtbaar

      Maar rode kanaries zijn gekleurd door rode kleurstoffen zoals Cantaxine en om dit rood te onderhouden moet er rood eivoer worden gegeven

      Ok, verwarrend.

      Als je bijvoorbeeld CEDE eivoer koopt, heb je volgens mij 2 soorten Rood eivoer en Geel eivoer: Rode eivoer, dat kan ik dus niet geven, mijn gele vogels zouden mozaikkleur krijgen. Dan maar CEDE waarop op de verpakking 1 gele kanarie en een groene afgebeeld staat, gaat mijn rode kanarie dan geen gele verkleuring krijgen als hij dat eet ?

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door elloco Bekijk Bericht
          Ok, verwarrend.

          Als je bijvoorbeeld CEDE eivoer koopt, heb je volgens mij 2 soorten Rood eivoer en Geel eivoer: Rode eivoer, dat kan ik dus niet geven, mijn gele vogels zouden mozaikkleur krijgen. Dan maar CEDE waarop op de verpakking 1 gele kanarie en een groene afgebeeld staat, gaat mijn rode kanarie dan geen gele verkleuring krijgen als hij dat eet ?
          Nee maar de rode kanaries worden meer licht oranje omdat ze geen kleurstof krijgen
          Europese Cultuurvogels

          Opmerking

          Working...
          X