Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Even voorstellen

    Hallo ik ben elloco,

    Ik ben nieuw in deze forum en wil me even voorstellen.

    Wat heb ik sinds 2 jaar aan vogels.

    Ik heb 2 Timbrados kanaries, gele kanaries en rode kanaries.

    Nu ik me heb voorgesteld wil ik graag een vraag stellen.

    In de winter heb ik mijn vogels in de schuur en zitten ze apart van elkaar in kooien.

    Ik geef de vogels eivoer, de rode kanaries krijgen rode eivoer en de gele kanaries krijgen gele eivoer.

    Nu heb ik ze allemaal in de buiten voliere verplaats, ik kan natuurlijk geen rode eivoer geven of gele in verband met verkleuring kanaries met verkeerde eivoer.

    Nu komt mijn vraag : is er een universele eivoer voor alle soorten kanaries zonder dat de vogels verkleuren, zo ja waar zou ik het kunnen kopen.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Welkom!Ik heb parkieten en kan je dus ook niet helpen.Maar universeel eivoer is toch overal te koop?En is dat verkleuren geen broodje aap verhaal?Ik geloof er namelijk niet zo in.Ik had vroeger witte konijnen waarvan "ervaren fokkers"ook zeiden dat ze geen wortels mochten eten anders kregen ze een gele gloed enz,nou ja lang verhaal kort: dikke onzin de konijnen aten elke dag wortels en waren en bleven spierwit.Ik zou dus een goed merk eivoer kopen en eerst maar eens aankijken.

      Opmerking


      • #4
        [COLOR=#333333]Alle kleuren kanaries kunnen eivoer voor kanaries hebben [/COLOR]
        [COLOR=#333333]En geen rood eivoer want ze verkleuren wel degelijk niet zo veel maar zeker zichtbaar [/COLOR]

        [COLOR=#333333]Maar rode kanaries zijn gekleurd door rode kleurstoffen zoals Cantaxine en om dit rood te onderhouden moet er rood eivoer worden gegeven

        Konijnen is een heel ander verhaal in wortels zit masr weinig kleurstof in ten opzichte van Cantaxine [/COLOR]
        Europese Cultuurvogels

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            [COLOR="#0000FF"]Iedereen zijn / haar gelijk kan ook nog.

            Is de kanarie raszuiver zit er geen rood in.
            Kan het ook niet te zien zijn.

            Met de bastaard in combinatie van de kapoetsijs wel.
            Die gebruikte men om een rode kanarie te fokken en alles wat een roodfactor moest bezitten.

            Met roodfactor erin dus wel.


            Alles staat dus met of zonder die eigenschappen[/COLOR]

            Opmerking

            Working...
            X