Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn Japanse meeuwtjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn Japanse meeuwtjes

    Speciaal voor JhJacobs: Foto's van mijn Japjes.

    De voornamelijk witte is de man, de iets donkerder de pop.

    De man heeft momenteel geen staart; zat bij de handelaar ook apart, omdat die was aangepikt door andere Japjes. (Vandaar dat ik niet wilde dat mijn eerste zebravink man hem ook nog opjoeg)

    Ik heb het idee dat deze lichte Japjes wat zachter van aard zijn dan gewone wildkleur. Maar kan ook toevallig dit koppel zijn.
    Bijgevoegde Bestanden
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Prachtvinken zijn het wel Ik vind het een leuk gezicht als je zon mannetje ziet “dansen” eem een vrouwtje te veroveren! Stukken beter dan dat swipen wat mensen doen haha

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
      Prachtvinken zijn het wel
      Ah, dank je.❤️ Ik heb nog nooit zulke lichte gehad. Zelfs zonder staart vind ik de man het mooist. Leuk weer hoor.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        [COLOR="#0000FF"]De waarneming van je is correct v.w.b. karakter.[/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
          [COLOR="#0000FF"]De waarneming van je is correct v.w.b. karakter.[/COLOR]
          Aha! Nou kijk, wat leuk.
          Ik vind ze ook ontzettend mooi.

          Geldt dat overigens ook voor zebravinken? Heb altijd het idee gehad dat bijvoorbeeld maskergrijzen zachter zijn dan zwartwang of zwartborst.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            [COLOR="#0000FF"]Ik meen dat invloed van muskaat-vinkjes / rietvink / etc. de agressie er in brengt.

            Voor zebravinkjes zal het de teelt keuze zijn.
            Bij Goulds is het op zeker de teeltkeuze , die laten duidelijk dergelijke varianten zien.[/COLOR]

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
              [COLOR="#0000FF"]Ik meen dat invloed van muskaat-vinkjes / rietvink / etc. de agressie er in brengt.

              Voor zebravinkjes zal het de teelt keuze zijn.
              Bij Goulds is het op zeker de teeltkeuze , die laten duidelijk dergelijke varianten zien.[/COLOR]
              Bedankt voor de info. Erg leerzaam. 🙂

              Het mannetje zingt in elk geval heel leuk en doet erg zijn best voor de pop.
              Wie weet binnenkort eitjes en jongen. 😁
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                De Japjes hebben nu 3 eitjes. Maar ze broeden nog niet, dus zullen er nog meer komen.
                Weet iemand trouwens hoe deze kleur heet van de japjes? Ik heb altijd alleen maar wildkleur en zwart bont gehad.
                Staart van de man is inmiddels a weer een heel stuk aangegroeid.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking

                Working...
                X