Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: kweek japanse nachtegaal

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Dat is een mooi resultaat, nu al zo vroeg in het jaar.

Senior lid
    Thanks
    6
    netjes hoor! Heb er ooit in 1 seizoen 12 gekweekt van 1 koppel en een vriend van mij 15, vreemd genoeg viel het het jaar erna flink tegen, nl 6 om 4 ! wel opvallend dat het je gelukt is om met louter pellets en diepvriesvoer jongen op stok te krijgen, zeker bepoederd, anders lijkt het mij onmogelijk,tenzij je een

Senior lid
    Thanks
    6
    gigantisch grote en goed beplante voliere hebt

Senior lid
    Thanks
    2
    @bobbie, nee niet bepoederd. Wel grote volière, dat klopt. Vangen ze ook nog wel aantal insecten.
    Dit koppel kweek ik nu voor derde jaar mee. Twee jaar geleden 8 jongen, vorig jaar 5. Vorig jaar aantal verloren door hitte. De jongen Gingen daardoor veel te vroeg uit het nest.

Senior lid
    Thanks
    6
    Marc, ja dat scheelt wel, een grote voliere, maar toch knap, is een goed koppel dus! ik hen maar een kleine voliere, waardoor het mannetje van het geweldige koppel dat ik tot 3 jaar geleden had te fel werd en op de 6e dag de jongen uit het nest gooide, daarom liet ik bij latere nesten de oudervogels uit de voliere in de tuin zodat er meer afleiding was voor het mannetje, van dat koppel 21 jongen gekweekt in 3 jaar, maar overmoed van mij zorgde ervoor dat het koppel uiteindelijk de natuur verkoos boven de voliere, heel jammer, maar het plezier dat ik heb beleefd aan het vrijlaten vd vogels weegt zwaar op tegen het wegblijven vd vogels

Senior lid
    Thanks
    6
    update De afgelopen 4 dagen begon ik toch te twijfelen of er niet alsnog evt een jong in het nest zou liggen, omdat ik de oudervogels af en toe met levend voer naar het nest zag vliegen, vandaag even gekeken in het nest , en ja hoor, 1 jong en 3 eitjes die niet waren uitgekomen, jong van 5 a 6 dagen oud, goed gegroeid ook, vogels toch weer losgelaten in de tuin, met alle risico.s die daarbij horen, prachtig gezicht wederom

Senior lid
    Thanks
    2
    Lijkt me inderdaad prachtig om ze zo ook in de tuin te zien, en terug te gaan naar volière.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Hopen dat het goed blijft gaan.

Senior lid
    Thanks
    6
    Inderdaad Mark, dat is heel mooi om te zien! Ik vwrwacht dat ,als alles goed blijft gaan, dat het jong dan a.s Woensdag het nest gaat verlaten, en de periode erna, zeg maar de week erna , dat wordt de risicovolle periode, omdat de jongen in de avonduren tevoorschijn komen en door de voliere gaan fladderen, waarbij ze vaak aan het gaas gaan hangen, tenminste bij een kleine voliere als de mijne, waardoor ze een prooi voor katten en roofvogels kunnen zijn, Ik heb idaar in het verleden regelmatig jonge Jappen door verloren ! Gewoon door het gaas getrokken of onthoofd. Hopelijk blijft me dat deze keer bespaard.

Senior lid
    Thanks
    5
    Alleen daarom al heb ik een hekel aan katten. Maar meer nog aan die Tokkies die die ^&*&*%#@ niet binnen houden.
    Straks is er en jong kauwtje kapot getrokken hier, BAH! Ik zag nog net elke kat t was.. dus dat komt nog wel goed.

Soortgelijke onderwerpen

1. kweek japanse nachtegaal
    Door bobbie in forum Kweekverslagen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 26-05-2020, 15:53
  2. Kweek Japanse Nachtegaal
    Door Remco2000 in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 09-05-2019, 18:05
  3. japanse nachtegaal
    Door patrick passon in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 1