Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    update De afgelopen 4 dagen begon ik toch te twijfelen of er niet alsnog evt een jong in het nest zou liggen, omdat ik de oudervogels af en toe met levend voer naar het nest zag vliegen, vandaag even gekeken in het nest , en ja hoor, 1 jong en 3 eitjes die niet waren uitgekomen, jong van 5 a 6 dagen oud, goed gegroeid ook, vogels toch weer losgelaten in de tuin, met alle risico.s die daarbij horen, prachtig gezicht wederom

    Opmerking


    • #17

      Opmerking


      • #18
        Hopen dat het goed blijft gaan.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #19
          Inderdaad Mark, dat is heel mooi om te zien! Ik vwrwacht dat ,als alles goed blijft gaan, dat het jong dan a.s Woensdag het nest gaat verlaten, en de periode erna, zeg maar de week erna , dat wordt de risicovolle periode, omdat de jongen in de avonduren tevoorschijn komen en door de voliere gaan fladderen, waarbij ze vaak aan het gaas gaan hangen, tenminste bij een kleine voliere als de mijne, waardoor ze een prooi voor katten en roofvogels kunnen zijn, Ik heb idaar in het verleden regelmatig jonge Jappen door verloren ! Gewoon door het gaas getrokken of onthoofd. Hopelijk blijft me dat deze keer bespaard.

          Opmerking


          • #20
            Alleen daarom al heb ik een hekel aan katten. Maar meer nog aan die Tokkies die die ^&*&*%#@ niet binnen houden.
            Straks is er en jong kauwtje kapot getrokken hier, BAH! Ik zag nog net elke kat t was.. dus dat komt nog wel goed.

            Opmerking


            • #21
              Ik snap wat je bedoelt Jacobs, heb al 30 jaar gedoe met kattenbezitters, vorig jaar nog vogels gekost, als je aan de deur komt bij die mensen, dan hebben ze opmerkingen als" zo zijn katten nu eenmaal en " nee, binnen houden is geen optie, want dat vinden ze niet leuk" etc etcAls je dan aangeeft wat je zelf niet leuk vindt, dan staan ze je glazig aan te kijken, ik heb het opgegeven, tegen domheid en a-sociaal gedrag valt niet te vechten, ik zal de katten niets aandoen, heb mezelf ooit 1 keer daar aan bezondigd, en heb daar nog steeds een schuldgevoel over, maar die bezitters...brrr, heb sowieso veel meer met dieren dan met mensen .

              Opmerking


              • #22
                update
                jong was de 9e dag uitgevlogen, dat is wel erg vroeg, was heel rap, maar kon nog
                niet vliegen, nu ik dit post zijn we een week verder en vliegt hij al met gemak over de volle breedte van de voliere.
                intussen is vandaag alweer het 2e ei gelegd van de 2e broedronde. Gedurende de afgelopen 3 dagen het levend voer geleidelijk afgebouwd naar nul, en de vogels geweekte pellets , unicomplet van Nutribird voorgezet, waarbij opvalt dat als ze gedwongen worden om daarmee te voeren, dat ze dat dan ook doen uiteindelijk.wel belangrijk om de korrels voldoende lang te laten weken, zodat het jong voldoende vocht binnen krijgt en het schaaltje met pellets niet in de zon te zetten natuurlijk om verzuring en uitdroging te voorkomen.
                ik volg deze procedure al vele jaren, en het bevalt me prima

                Opmerking


                • #23
                  update: jong gestorven, binnen 24 uur van kerngezond naar toenemende benauwdheidsklachten naar dood, ik denk longontsteking, maar dat is niet zeker natuurlijk

                  Opmerking


                  • #24
                    jammer.....
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking

                    Working...
                    X