Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Zebravinken met...?

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    8

Question Zebravinken met...?

Nee, niet met mayonaise (Alhoewel...in tijden van honger... )

Ik heb een kleine volière gekregen, waar ik straks mijn zebravink koppel in wil doen buiten.
    60x70x150, als je de poten niet meerekent.

Voor mijn gevoel een beetje veel kooi voor 2 ieniemienie vogeltjes.

Nu kreeg ik van een aardige meneer op marktplaats de raad om, als ik er vogels bij wil zetten, te kiezen voor 2 koppels zebravinken erbij, dus 3 koppels zebravinken in totaal.

Eigenlijk had ik er liever 1 koppel Japanse meeuwtjes bij gezet, maar die meneer raadde dat af.

Kan hier iemand me meer daarover vertellen waarom het geen goed idee zou zijn?

Ik wil namelijk geen 3 koppels zebravinken houden in de kooi, want ze kweken normaliter als konijnen en dan barst de kooi zo uit de voegen.

Vandaar dat ik dacht aan 1 rustig koppeltje Japanse meeuwtjes.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Senior lid
    Thanks
    5
    Japanse meeuwtjes kunnen prima! Wellicht rade ie meneer het af om je andere vogels te kunnen verkopen?

Zebravinken zijn sowieso hele vredelievende vogeltjes. Die kunnen eigenlijk met alle (niet agressieve) soorten samen gehouden worden.

Thanks
    8
    OKee, dank voor je antwoord.

Zo gek: Ik heb de afgelopen 4 jaar geen vogels meer gehad en ben zóveel kennis kwijt.

Maar 1 koppel zebravinken en 1 koppel Japjes zou dus wel kunnen? Dan denk ik daar even over na. Ik wil echt geen 3 koppels zebravinken in de kooi. En ik weet dat 2 koppels zebra's niet goed gaat. Vandaar dat ik dacht aan 1 koppel Japjes…
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Senior lid
    Thanks
    5
    Gaat prima Ik ben zelf ooit begonnen met een koppeltje zebravinken en een koppeltje Japanse meeuwtjes! Mijn eerste volière, met verschillende houtsoorten aan elkaar geknoopt, gaas schots en scheef, maar wat heeft het mij een plezier gebracht zeg!

Thanks
    8
    Dat zijn toch de leukste volières 😉

Senior lid
    Thanks
    5
    We (ik deel de hobby met mijn vader) hebben nu een mooie “professionele” volière van aluminium en trespa, toch een stuk onderhoudsvriendelijker haha

Thanks
    8
    Ja,dat is waar. En nodig ook als je professioneel kweekt. Maar geknutseld heeft meer charme voor als je het klein en hobbymatig houdt. Ik heb nu een verrijdbare volière uit de winkel verbouwd. Ook leuk.
    Gekregen van een vriendin, dat is nog leuker.🤣

Senior lid
    Thanks
    5
    Bij ons is het ook hobby hoor

maar een voliere moet in mijn ogen wel altijd zo groot mogelijk zijn We hebben een stel broed kooien voor noodgevallen, maar in principe zit alles alleen in de voliere kanaries, sijsjes, goudvinken en kwartels

Thanks
    8
    Ja, klopt, alleen wilde ik het zelf niet meer zo groot maken als voorheen. Dan heb ik teveel en groeit het me boven het hoofd. En ik heb er nog een druk leven naast, dus ik houd het deze keer minimaal.
    Heb de rest van mijn tuintje nu ook net leuk met heel veel bloeiende planten en een ieniemienie vijvertje. Allemaal goed te behappen zeg maar.

Thanks
    8
    Ik heb 2 lichte Japjes gekocht bij een zeer goed bekend staande handelaar..... maar volgens mij zijn het 2 poppen, want de ‘man’ prrrrriet aan 1 stuk door, maar zingt niet.
    De andere maakt helemaal haast geen geluid.

Nu mag ik van de week de ‘man’-pop komen ruilen voor een echte man, maar mijn vraag is:

Kan het kwaad, 2 poppen bij een koppel zebravinken?
    Gaan 2 poppen ook adoptiemoederen, als ik eitjes van de zebravinken in hun nest zou leggen, of doet alleen een koppel dat?

.... dat waren 2 vragen.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. zebravinken
    Door vandurenj in forum Beurzen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-10-2011, 18:29
  2. Zebravinken
    Door toto en toto in forum Zebravinken
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 26-04-2010, 17:36
  3. www.zebravinken.nl