Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravinken met...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zebravinken met...?

    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Japanse meeuwtjes kunnen prima! Wellicht rade ie meneer het af om je andere vogels te kunnen verkopen?

    Zebravinken zijn sowieso hele vredelievende vogeltjes. Die kunnen eigenlijk met alle (niet agressieve) soorten samen gehouden worden.

    Opmerking


    • #3
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Bij ons is het ook hobby hoor

                maar een voliere moet in mijn ogen wel altijd zo groot mogelijk zijn We hebben een stel broed kooien voor noodgevallen, maar in principe zit alles alleen in de voliere kanaries, sijsjes, goudvinken en kwartels

                Opmerking


                • #9
                  Ja, klopt, alleen wilde ik het zelf niet meer zo groot maken als voorheen. Dan heb ik teveel en groeit het me boven het hoofd. En ik heb er nog een druk leven naast, dus ik houd het deze keer minimaal.
                  Heb de rest van mijn tuintje nu ook net leuk met heel veel bloeiende planten en een ieniemienie vijvertje. Allemaal goed te behappen zeg maar.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Hah! Jappen zijn niet moeilijk
                      mannetjes, vrouwtjes, transseksuelen, panseksuelen.. kan allemaal prima bij elkaar

                      Het ligt aan de vogel zelf, ik heb jappen gehad die zonder moeite van de een op de andere dag op een nest eitjes gingen zitten en de jongen succesvol groot brachten, en ik heb jappen gehad die er totaal niet naar om keken.

                      Opmerking


                      • #12
                        Tja.... nu weet ik nog niet wat te doen. 🤣 Ik wil in principe niet per se kweken met de Japanse meeuwtjes, maar ik vind het wel leuk als ze helemaal met elkaar optrekken en in elkaars veertjes wroeten enzo.
                        En als ze samen eventueel eieren van de zebravinken uitbroeden.....

                        Wat zou jij doen? 😁

                        Toegevoegd: oh ja en als de Japjes dan hitsig worden, gaan ze dan de zebraman niet verleiden? Ik heb geen zin bastaarden te kweken natuurlijk. Of gaat dat niet gebeuren?
                        Last edited by Troetelduifje; 17-05-2020, 19:05.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zou ze aanschaffen en lekker erbij zetten

                          Jappen en Zebra’s mixen niet. Al heeft de wereld natuurlijk wel raardere koppels gezien ze zullen zelden ruzie maken. En als ze ruzie maken zal het bij de voerbak zijn en is het eigenijk altijd “stoerdoenerij”

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ga vrijdag een pop omruilen. Ik heb de zebravinken al in de grote kooi gezet: hier komt het niet meer onder 10 graden snachts. Met 4 in een klein kooitje gaf toch wat geharrewar, met als gevolg dat de zebraman een wond aan zijn poot had. Kan ergens achter zijn blijven halen ofzo. Hoe dan ook, ze zitten nu saampjes in de grote kooi te genieten en als ik vrijdag echt een man en een pop Japanse meeuwtjes heb, dan mogen die eerst aan elkaar wennen en dan ook in de grote kooi.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              Hehehe je doet te moeilijk ;-) (no offense hoor!)
                              Hop! Alles in de grote kooi en klaar Des te sneller kun je er van genieten ipv plannen en uitvoeren

                              Opmerking

                              Working...
                              X