Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 30

Onderwerp: Zebravinken met...?

Senior lid
    Thanks
    5
    Hah! Jappen zijn niet moeilijk
    mannetjes, vrouwtjes, transseksuelen, panseksuelen.. kan allemaal prima bij elkaar

Het ligt aan de vogel zelf, ik heb jappen gehad die zonder moeite van de een op de andere dag op een nest eitjes gingen zitten en de jongen succesvol groot brachten, en ik heb jappen gehad die er totaal niet naar om keken.

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    8
    Tja.... nu weet ik nog niet wat te doen. 🤣 Ik wil in principe niet per se kweken met de Japanse meeuwtjes, maar ik vind het wel leuk als ze helemaal met elkaar optrekken en in elkaars veertjes wroeten enzo.
    En als ze samen eventueel eieren van de zebravinken uitbroeden.....

Wat zou jij doen? 😁

Toegevoegd: oh ja en als de Japjes dan hitsig worden, gaan ze dan de zebraman niet verleiden? Ik heb geen zin bastaarden te kweken natuurlijk. Of gaat dat niet gebeuren?
    Laatst gewijzigd door Troetelduifje; 17-05-2020 om 18:05.

Senior lid
    Thanks
    5
    Ik zou ze aanschaffen en lekker erbij zetten

Jappen en Zebra’s mixen niet. Al heeft de wereld natuurlijk wel raardere koppels gezien ze zullen zelden ruzie maken. En als ze ruzie maken zal het bij de voerbak zijn en is het eigenijk altijd “stoerdoenerij”

Thanks
    8
    Ik ga vrijdag een pop omruilen. Ik heb de zebravinken al in de grote kooi gezet: hier komt het niet meer onder 10 graden snachts. Met 4 in een klein kooitje gaf toch wat geharrewar, met als gevolg dat de zebraman een wond aan zijn poot had. Kan ergens achter zijn blijven halen ofzo. Hoe dan ook, ze zitten nu saampjes in de grote kooi te genieten en als ik vrijdag echt een man en een pop Japanse meeuwtjes heb, dan mogen die eerst aan elkaar wennen en dan ook in de grote kooi.

Senior lid
    Thanks
    5
    Hehehe je doet te moeilijk ;-) (no offense hoor!)
    Hop! Alles in de grote kooi en klaar Des te sneller kun je er van genieten ipv plannen en uitvoeren

Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jhjacobs Bekijk Bericht
    Hehehe je doet te moeilijk ;-)
    Ja.... story of my life. Ik wil het te goed doen.

Maar ik wil wel eerst de pop omruilen voor een man, want terug uitvangen uit de grote kooi is niet zo makkelijk.

Ik twijfelde zelf om het gewoon bij deze twee poppen te houden, maar mijn man vindt: ‘Je hebt betaald voor een koppel bij een zogenaamd goed bekendstaande handelaar, dan moet je ook een koppel krijgen.’

Tja, heeft hij ook weer gelijk in.... 🤪
    Snap je nu waarom ik er een paar jaar geleden mee gestopt was? Ik wil het te goed doen en dan groeit het me boven het hoofd.

De ‘pop’ die ik wil ruilen, maakt wel apart geluid voor een pop soms. Net de ‘aanloop’ van een beetje zang, maar ze zingt niet, heeft echt een harde rrrrrrr in d’r roep en het oog ligt, net als bij de andere, op de ‘lijn’ van de snavel, niet erover. Echt een apart geval.
    Misschien een vrouw met ballen, zoals ze dat zeggen.

Senior lid
    Thanks
    5
    Ik snap je heel goed, ben zelf een enorme perfectionist.. met alle valkuilen van dien.
    MAAR.. je hebt te doen met levende wezens, dat laat zich nu eenmaal niet sturen.

ik snap je man! Maar ook hier geld weer.. je hebt met levende wezens te maken, voor mij zou vooral de houding van de kweker de doorslag geven. Heb ik het idee dat het een oprechte fout is, dan hou ik ze lekker als ik denk dat ik getild word... nouja

Thanks
    8
    Nee, het is een handelaar, die vogels van kwekers opkoopt. Hij keek naar iets tussen de benen om het geslacht te bepalen? Hij doet het al decennia lang, dus vandaar dat het me verbaast dat het een pop.... lijkt. Ik kijk vrijdag even wat hij zegt. De Japjes waren 20 euro, dus ook weer niet heel goedkoop.

De handelaar is Jado vogelhandel te Asten (NB). Misschien bij enkelen hier bekend. 🤷🏻*♀️
    Laatst gewijzigd door Troetelduifje; 19-05-2020 om 19:26. Reden: Toevoeging

Senior lid
    Thanks
    15
    Voor het kijken tussen de poten is een verklaring.

De drie tenen naast elkaar ,, bij gelijk houden zijn de poppen de twee tenen naast de grote middelste teen gelijk.
    De drie tenen bij gelijk houden ,, bij mannen de tenen ongelijk naast de middelste teen.

Het is minimaal maar met oefenen wel zichtbaar.

Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
    Voor het kijken tussen de poten is een verklaring.

De drie tenen naast elkaar ,, bij gelijk houden zijn de poppen de twee tenen naast de grote middelste teen gelijk.
    De drie tenen bij gelijk houden ,, bij mannen de tenen ongelijk naast de middelste teen.

Het is minimaal maar met oefenen wel zichtbaar.
    Nou, wat interessant. Wist ik niet, bedankt voor de uitleg. Ik dacht dat hij naar de cloaca keek ofzo. ☺️
    Ik hoor het zelf altijd aan de rrrrrrroep van de pop en zie het aan de stand van de ogen.
    Oh ja en als ze eieren legt. 🤣

Soortgelijke onderwerpen

1. zebravinken
    Door vandurenj in forum Beurzen
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-10-2011, 18:29
  2. Zebravinken
    Door toto en toto in forum Zebravinken
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 26-04-2010, 17:36
  3. www.zebravinken.nl
    Door Jan Pastoor in forum Films foto's en meer mooi's