Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren stuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eieren stuk

    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    De man apart zetten na het eerste ei.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Klopt, las het ook, maar heb daar de mogelijkheid niet voor.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        kan je geen babykooi aan het hok kwijt?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Ik heb een grotere kooi (60x70x150 ipv 30x60x80) gekregen van een vriendin. Iemand zei dat de man te hormonaal is, maar dat meer ruimte misschien wat verveling weg zou kunnen nemen.
          Nu heb ik dit koppel niet voor de kweek genomen hoor, dus als er nooit jongen uit komen is het ook goed. En ze hebben het wel lekker samen.
          Ik was even bang dat de pop door het gedrag van de man alsmaar eieren zou blijven leggen, maar heb nu gemerkt dat het echt wel een aantal weken duurt voor ze weer gaan flirten en er weer eens wat in het nest gedaan wordt. Dus wat mij betreft is het dan zo goed.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Zebravinkjes zijn sowieso echte nest vogels ook als er niet gebroed word vinden ze het fijn om lekker knus samen in de nestjes te “loungen”. Ik heb ooit eens twee mannetjes gehad die als een echt stel een nestje claimde om daar vervolgens elke nacht samen in te slapen. Welk soort nestkastje gebruik je? Kan het zijn dat ze ze per ongeluk stuk maken doordat e er samen in vertoeven en dan de eitjes breken?

            Opmerking


            • #7
              Kan best hoor, dat ze gewoon onhandig zijn. Alleen slapen mijn zebravinken zelden of nooit in het nest. Ze blijven altijd op het kleinste stokje tegen elkaar aan gedrukt zitten. Straks gaan ze in de grote kooi, kijken hoe het dan gaat.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                Ik ben benieuwd laat het vooral even weten!

                Opmerking


                • #9
                  Oh ja, uiteraard. Zodra er jongen zijn, dan wordt dat breed uitgemeten hier tentoongesteld. Hahaha
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking

                  Working...
                  X