Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 67

Onderwerp: Nieuw

Lid
    Thanks
    1
    Ik zelf zat te denken aan een keuze uit de volgende soorten.

Roodkopamadines
    Ceres amadine
    Binzen astrilde
    Kleine cubavink
    Goudbuikje

Blauw grijs roodstaartje vond ik super mooi maar moeilijk te krijgen en moeilijk te kweken las ik.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    ik zou me eerst eens richten op de soorten, die wat makkelijker te houden zijn. En misschien kweek je dan ook wat.
    En dan heb je er schik van, en kan je wat ervaring opdoen.
    Blauwgrijze zijn en duur en je ziet geen verschil in man en pop, dus om een koppel te krijgen, lukt misschien niet gelijk.
    En daar word je dan weer teleurgesteld in.

Senior lid
    Thanks
    5
    Leuk topic

Ik zit in de verdrietige situatie dat mijn vader recentelijk overleden is. Wij deelden samen de hobby van vogels, en de volière stond in zijn tuin.
    Mijn vader hield van kanaries en goudvinken, ik hield van sijsjes. Mijn moeder wil de volière graag houden, dus ik heb gezegd prima.. maar dan wel anders.

Ben van plan de volière te verplaatsen tegen de schuur aan waar we dan een mooi binnenhok kunnen bouwen. Zo kunnen we wat meer tropischere soorten gaan houden en de volière ook beplanten! Dus ik lees met veel plezier mee

Lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    ik zou me eerst eens richten op de soorten, die wat makkelijker te houden zijn. En misschien kweek je dan ook wat.
    En dan heb je er schik van, en kan je wat ervaring opdoen.
    Blauwgrijze zijn en duur en je ziet geen verschil in man en pop, dus om een koppel te krijgen, lukt misschien niet gelijk.
    En daar word je dan weer teleurgesteld in.
    Nee klopt Ton daarom ga ik die ook niet doen. Zijn de andere wel eventuele goede opties?

Lid
    Thanks
    1
    Gecondoleerd! Ook ik heb het virus van mijn vader alleen begrijp ik nu dat hij het op een hele verkeerde manier deed. Nu nog meer dan vroeger.

Daarom wil ik het dus anders aanpakken en heb ik vele vragen en lees zoveel mogelijk over soorten die mijn interesse hebben. En dan krijg je ook tegenstrijdige antwoorden wat het wel lastig maakt door het gebrek aan eigen ervaringen. Heb nu de soort die mijn grootste interesse hebben alleen heb twijfels of mijn planten overleven met meerdere koppels. Ik wil daar dan wat bij zetten wat minder sloopt. En de oriëntatie daarover loopt nu haha. Succes met jouw zoektocht!

Senior lid
    Thanks
    5
    Ach.. wat heet verkeerd?

De kennis van vogels is de laatste jaren enorm hard gegaan! Mijn vader deed het volgens zijn kennis goed, terwijl wij nu zouden zeggen dat het helemaal verkeerd gaat

het is eigenlijk heel simpel hoor.. (vind ik dan, voor mijzelf) koop een goed vogelboek! Werkelijk niks kan op tegen een goed boek met mooie foto’s.
    pik daar een soort uit waarvan jij vind dat het mooi is, waar je graag naar kijkt en graag mee werkt. En daarop pas je de biotoop aan

En als je die eenmaal hebt, en je hebt de kennis en ervaring voldoende in de vingers, kun je altijd nog zoeken naar andere soorten die erbij passen.

In de voliere heb je, net als in een aquarium, drie lagen. De bovenlaag, de middenlaag, de bodemlaag. En elke laag heeft zijn eigen diversiteit. Nou zijn die lagen in een voliere natuurlijk allemaal wat kleiner, maar dit idee kan je wel helpen zoeken naar de juiste soorten. Net zoals het aquarium houders helpt het juiste visbestand samen te stellen

Dus mijn advies: pik een soort die je mooi vind en graag wil hebben, en richt daar je voliere op in. Als dat dan eenmaal gelukt is kun je verder gaan combineren

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    dat zijn zeker leuke soorten om mee te beginnen. En dan heb je ook goede kans op jongen. En dat maakt het leuk.
    En al doende leert men.

Lid
    Thanks
    1
    Nu een klein dilemma. Een koppel van de zwartkoppen kan t al erg goed vinden met elkaar. Elkaar voeren , achterna vliegen, laag hangende vleugels. Het popje is zelfs al een nest aan het bouwen. Maar nu gooit de man ( met wie ze gekoppeld is) alles er weer uit. Is dat normaal of wat kan ik daar aan doen?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Niets aan doen, gaat vanzelf beter.

Senior lid
    Thanks
    5
    Zwartkoppen??

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuw forum, nieuw jasje.
    Door webmaster in forum Overige berichten
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 14-08-2014, 18:49
  2. Nieuw hier maar niet helemaal nieuw ;-)
    Door Mozambiquesijs in forum Even voorstellen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 12-05-2013, 09:02

Forum Rechten