Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 67

Onderwerp: Nieuw

Lid
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    Japanse nachtegaal en de sialia soorten, zijn een mooie combinatie.
    Ook qua voeding.
    Prachtige vogels Ton! Zie dat al wel rondvliegen in een mooie groene volière. Maar is dat wel iets voor beginners? Wat kost zoiets? En waar haal je ze? Zie ze weinig voorbij komen. Een nachtegaal nog weleens maar die sialias niet. En een nachtegaal van een handelaar ben ik wat huiverig voor gezien de verhalen over eier vreters /rovers.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    een koppel nachtegalen zal je 300 euro kwijt zijn. en voor de sialia 350 euro.
    ik heb mijn koppel toen gekocht bij Kees de Boer in bussum, die weet wat hij verkoopt.
    en eiervreters dat weet je nooit van te voren.

bij sialia kan je het verschil goed zien.

en zeker geschikt voor beginners, allebei de soorten eenvoudig om te houden, en winterhard.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    dit was mijn voliere.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    de Sialia`s

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    en de nachtegalen.

Stamgast
    Thanks
    30
    Het verschil tussen koppel Japanse nachtegalen die Ton had en nu, is dat er nu ook ringplicht is bij Japanse nachtegalen. En dit vanwege "nieuwe" EU-Cites verordening Bijlage B. Ook bij aankoop of verkoop van deze vogels is er het één en het ander verandert. Zeker als deze vogels niet geringd zijn.
    Zorg dat je bij aankoop deze vogels in het bezit bent van "nieuw" Europees overdrachtsverklaring Cites Bijlage B, en waar duidelijk de legale herkomst van deze vogels vermeld is.
    Zo niet, en zeker bij niet geringde vogels, altijd EU-certificaat nodig bij het verhandelen Japanse nachtegalen. En het is de verkoper die daarvoor moet zorgen.
    Zijn de nodige wettelijke formaliteiten, formulieren, niet aanwezig, deze vogels niet kopen.
    Persoonlijk vind ik in zekere zin deze maatregel een spijtige zaak. Want deze maatregel zal er sommigen er zich van weerhouden om deze "schitterende" vogels te houden, en of ermee te kweken vanwege ringplicht bij de jongen.
    Voor Nederland betekent ringplicht, gesloten pootringen met de letters NL. En uitgegeven door officieel erkende organisaties/bonden.
    Langs de andere kant is het noodzakelijk dat de maatregelen strenger zijn.
    Want er zijn ook Japanse nachtegalen afkomstig uit Frankrijk, en die gevangen zijn uit de natuur.
    Daarom zorg dat U wettelijk in orde bent.
    Want het op het ogenblik vooral bij Japanse nachtegalen controles worden uitgevoerd.
    Zodanig dat je vroeg of laat voor geen verrassingen komt te staan.

Hopelijk houd dit er u niet van om deze "schitterende" vogels aan te schaffen, en zeker als je het al van plan was.
    Ook al is men het niet altijd eens, toch is men altijd verplicht zich te houden aan regeltjes, wetten
    Laatst gewijzigd door Josly; 30-04-2020 om 21:42.

Lid
    Thanks
    1
    Ah mooi hoor Ton! Heb je er ook mee gekweekt in je volière?

Josly. In principe ben ik van plan al mijn vogels te ringen en ook enkel geringde vogels aan te kopen.

Lid
    Thanks
    1
    Iemand enig idee of aluminium rechtstreeks in de zwarte grond kan staan? Ik wil namelijk mijn betonrand nadat volière erop staat onder de oppervlakte/zwarte grond laten weg vallen. Het aluminium staat dan in de zwarte grond. Kan dit kwaad voor aluminium?

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Voor het aluminium niet maar je gaas kan als het niet geplastificeerd is er niet tegen.
    Zou ook het geplastificeerde niet ingraven omdat er ijzer in zit.

mvg eddie

Lid
    Thanks
    1
    Nee enkel onderste stuk van de morsrand komt dan stukje in contact met de grond niet het gaas. Daar kan het wel tegen dan?

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuw forum, nieuw jasje.
    Door webmaster in forum Overige berichten
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 14-08-2014, 18:49
  2. Nieuw hier maar niet helemaal nieuw ;-)
    Door Mozambiquesijs in forum Even voorstellen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 12-05-2013, 09:02

Forum Rechten