Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 67

Onderwerp: Nieuw

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    als je rode kardinalen zou kweken en je wilt meedoen met een tentoonstelling ben je bijna verplicht om ze kleurstof te geven.Nadeel daarvan is dat je groenlingen oranje kunnen worden.Ook twee koppels groenlingen bij elkaar valt tegen ,vooral als je dan ook nog verschillende kleuren wilt.
    Kardinalen willen tijdens de kweek dierlijke eiwitten wat voor de groenling niet hoeft/moet.

mvg eddie

Lid
    Thanks
    1
    Pff vind het nog steeds lastig ,ik lees en zoek me een ongeluk. Ik wil echt graag een beplante volière omdat ik dat veel mooier vind en dat is toch de grootste reden van de aanschaf van een volière. Maar nu lees ik overal dat haast alle wildzang alles geheel kaal vreten. Is dit echt zo als je redelijk wat planten zet zoals dennen, coniferen en grassen en het aantal vogels beperkt? Iemand hier ervaringen mee dat het wel meevalt? Of heeft iemand ideeën voor een winterharde vogel die de planten wel waardeert maar niet helemaal naar de klote helpt? (mag dus ook anders dan wildzang) Want heb wel wat mooie planten gezien maar die zijn erg aan de prijs. En dan ook nog het liefste een vogel die door een beginner te kweken is en met elkaar/andere vogels overweg kan.

Sorry voor de vele vragen in dit topic, ik heb echt zelf mijn best gedaan maar kom er niet uit en wil me goed informeren eer ik er aan begin. Dus hopelijk hebben jullie nog ideeën !
    Laatst gewijzigd door Joel88; 28-04-2020 om 14:38.

Thanks
    7
    Japanse nachtegalen,mozambiquesijsjes,europese sijs ,zwartkopsijs of barmsijs.Allemaal winterhard en niet zulke slopers.

mvg eddie

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Of overstappen naar insecteneters.
    Die laten het groen met rust.
    En inderdaad, een mooi begroeide volière is erg mooi.

Lid
    Thanks
    1
    En aan wat voor insecteneters moet ik gezien mijn accommodatie en eisen aan denken? Ook in acht nemend dat ik een beginner ben.

Thanks
    7
    baardmannen,zwartkoppen,geelgorsen ,veldleeuwerikken,pimpelmezen,zijn er een paar die bij elkaar kunnen blijven buiten het broedseizoen.Sommige insecteneters moet je in de winter scheiden en naar het voorjaar weer koppelen.
    Zijn ook vogels waarmee je combinatie,s kunt maken.
    Kunt ook eens kijken bij de kleine afrikaantjes die blijven ook van het groen af,moeten in de winter meest wel naar binnen.

mvg eddie

Thanks
    7
    Voeren moet je elke vogel.Zou wel combinatie,s kiezen die hetzelfde eten zodat je met 1of 2 soorten voer uit kunt

mvg eddie

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Japanse nachtegaal en de sialia soorten, zijn een mooie combinatie.
    Ook qua voeding.

Stamgast
    Thanks
    30
    Eerst en vooral hangt alles af met welk budget je aan de hobby wil besteden.
    Een buitenstaander kan daar niet over beslissen, dus ik ook niet.
    Insectenetende vogels zijn in verhouding doorgaans duurder dan zaadetende vogels.
    Traag groeiende planten zijn in verhouding doorgaans duurder dan snelgroeiende planten.
    U wilt enkele koppels.
    Bepaal een koppel en voeg andere koppels aan toe die combineerbaar zijn (sociaal gedrag, voeding, etc) met U keuze koppel.
    U kan ook kiezen voor een koppel "grotere" vogels.
    Doorgaans zijn die dan nog duurder.
    Maar doordat het koppel dan groter is, kunt U dan kiezen voor één koppel, en wat dan ook meer aangezen is.
    Dan kunt U eventueel het budget van/voor verschillende koppels besteden aan dat éne koppel.

Maar nogmaals:
    De keuze ligt enkel en alleen bij U zelf.
    Wij kunnen enkel en alleen advies, raad, geven.
    En op dat gebied zijn er hier enkele interessante.

Mocht ik moge kiezen.
    Dan zou mij keuze gaan naar koppel Chinese spotlijsters, of dergelijke nauw aanverwante soorten.
    Zelfs paserina soorten, en zelfs bladvogels, mits kleine aanpassingen voliere tijdens koude periodes.
    Waar ij persoonlijk het meeste genot, plezier, heb aan beleefd Zijn soorten bladvogels.
    Actief, zang, tam, etc.
    Maar denk dat bladvogels niet zoveel meer voorkomen. En de prijs zal dan ook navenant zijn.

Succes verder in je verdere zoektocht.
    En hopelijk mag, kunt je nog lang genieten van die "mooie" vogelhobby.

Lid
    Thanks
    1
    Iedere soort zal zijn nadelen en voordelen hebben. Misschien ben ik teveel op zoek naar de perfecte vogel/combinatie en is die er niet. Ik zal gewoon een afweging moeten maken en een beslissing moeten nemen. Maar daar ligt nu net mijn probleem, zullen jullie al gemerkt hebben, keuzes maken haha.

Ik ga lig de volière vol zetten met planten. Coniferen ,lage grassen ,den ,etc en zorg dat er meer planten zijn dan vogels. Maar toch overzichtelijk dat ik de vogels wel zie. Chapeau aan de vogels die t toch gesloopt krijgen

Iig bedankt voor alle reacties en het meedenken.

Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuw forum, nieuw jasje.
    Door webmaster in forum Overige berichten
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 14-08-2014, 18:49
  2. Nieuw hier maar niet helemaal nieuw ;-)
    Door Mozambiquesijs in forum Even voorstellen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 12-05-2013, 09:02

Forum Rechten