Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 67

Onderwerp: Nieuw

Stamgast
    Thanks
    30
    Aluminium roest sneller dan ijzer.
    Alles hangt af van hoe en op welke manieren aluminium behandeld is.
    Vergelijk het met aluminium tuinpalen die in de grond worden ingegraven.
    Wat eventueel mogelijk is. Het gedeelte dat zich onder de grond bevind behandelen met één of ander product dat wordt gebruikt bij houten tuinpalen die worden ingegraven. Bijvoorbeeld een soort bitumen.

Dat is trouwens de reden waarom er wordt aangeraden van een strook rubber, roofing, tussen opstand en voliére (corrosie).

Lid
    Thanks
    1
    Er zit gewoon een antraciet coating op. Maar met een betonrandje boven mijn vlonder uit en dan nog de mors rand vind ik dat je te veel kleuren en randen op elkaar krijgt(voor het zicht).

Stamgast
    Thanks
    30
    Als ik het goed begrijpt bedoeldt je om mors-rand gedeeltelijk in te graven.

Opstanden, boordstenen, betonrandjes, mors-randen, hebben allemaal hun nut.
    Dit om bepaalde redenen.

Aluminium heeft als eigenschap dat het snel afkoelt. Waardoor bij warm weer, hoge temperaturen, condensatie, condens, ontstaat, voorkomt.
    Daarom die strook rubber, roofing, tussen opstand, boordsteen, betonrand en de voliere.
    Nog beter zijn korte stroken, reepjes. Zodat er een zekere speling ontstaat tussen opstand, boordsteen, betonrandje en de voliere. En waardoor er ook en vorm van ventilatie ontstaat, die invloed heeft op condens (opdrogen).

Grond niveau in de voliere moet hoger zijn dan grond niveau buiten de voliere.
    Vooral in de winter bij sneeuw, smeltende sneeuw, sneeuw-smeltwater.
    Om te beletten dat water in de voliere terecht komt, insijpelt.

Is meermaals van toepassing bij volieres die gebouwd zijn in lagere omgeving van de tuin.

Hoe dieper de mors-rand is ingegraven, hoe minder hoog de mors-rand uitsteekt boven grondniveau buiten de voliere. Of visa versa. En daardoor de kans al of niet bestaat dat water boven, of onder mors-rand de voliere insijpelt.

Dus vanop afstand is dit onmogelijk te bepalen.
    En zorgt er ook ervoor dat de voliere goed verankert is.
    Want tegen gewicht, opstand, boordsteen, betonrandje, is dan niet meer van toepassing.
    Laatst gewijzigd door Josly; 01-05-2020 om 13:20.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Heb met beide soorten meerdere jaren jongen gehad.
    Mijn volière was 16 kubieke meter. En door er maar 2 koppels in te doen, geef je de vogel alle ruimte.
    Zodat ze goed hunzelf kunnen zijn.
    Op.mijn YouTube kanaal staan meerdere filmpjes van voliere en vogels.

Lid
    Thanks
    1
    Iedereen bedankt voor de reacties. De volière is af en ik heb een keuze gemaakt . Het worden Amerikaanse sijzen die ik ga houden. Magellaan en Kapoetsen. Er zullen ongetwijfeld voors en tegens zijn. Maar ik ben weg van deze vogels en hoop dat het met 1 a 2 koppels van beide soorten kan lukken. Heb ook broedkooien dus denk dat het goed komt. Ga in ieder geval mijn best doen.

Nu het volgende probleem. Een mooi koppel vinden van iedere soort. Hier op de site nog kwekers die een mooi koppel/ losse vogel in de aanbieding hebben voor deze beginner? Er is moeilijk aan te komen en wil niet zomaar rommel kopen. Alleen een lege volière is ook zo troosteloos haha

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    zijn geen vogels die je als koppels samen kunt houden.Dit ivm vermenging van de soorten en ook hier weer het kleurvoer wat de ene wel en de andere niet hoeft.Houdt ook rekening met de jongen die je er mischien bij krijgt.
    Vind niks zo triest als de advertentie,s die nu al voorbij komen met ,jonge vogels net op voer en wegens plaatsgebrek aangeboden.

mvg eddie

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    En dit is ook geen goeie tijd om te kopen, met het kweekseizoen voor de deur.
    Elk gerespecteerd kweker gaat nu niets verkopen.
    In het najaar is er genoeg te koop.
    Kan je nog ff denken wat je wil.

Ik heb gister een koppel putters vekocht omdat ik de man nirt apart kon zetten ivm ruimtegebrek, en een koppel gele goudvinken verkocht omdat ze alleen maar op de grond bouwde. Heb 2 nieuwe koppels gele goudvinken gekocht als vervanging en hopen dat ze nog wst doen dit seizoen. Ik kan mannen alleen schuin tegenover de kooi apart zetten. Dit kan bij goudvinken wel maar bij putters is dat een ander verhaal volgens kenners met ervaring

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    het is een utopie om te denken, dat ze dit seizoen nog wat doen.
    Vogels moeten aan jou, aan je hok,aan je voer wennen. Tegen de tijd dat dat is gebeurd, is het seizoen voorbij.
    Maar verras me....

Lid
    Thanks
    1
    Ik heb verhalen op dit forum gelezen die beide in kolonie broed hadden. En dan wilde ik ze nog scheiden door broedhokken tijdens broedperiode. Moeten alle vogels met rood er in kleurstof hebben wil je op tentoonstellingen kans maken? En met andere kleuren is dit niet en kan dit niet?

Heb er nu 2 koppels zwartkoppen inzitten. Kon ik gelukkig nog koppel van bekende overnemen. Het andere koppel is wat minder mooi en toch te overhaast gekocht omdat ik er ver voor gereden was. Ton heeft helemaal gelijk dat er weinig soeps te vinden is momenteel. Alleen buitenkansje en dan betreffen het vaak losse vogels geen koppels. Zwartkoppen gaan heel goed samen dat wel. Beide koppels voeren elkaar ook al. Echter zijn 4 zwartkoppen al zo fanatiek met het pogen de conifeer af te breken en bij andere planten op de nieuwe knoppen te vliegen dat ik eerst ga kijken hoe de planten zich staande houden. T liefst mijn genoemde idee. Want ik vind het hele leuke vogels. Maar anders wat minder slopende tropen er in. Alleen probleem daarvan is weer de winterhardheid, moeilijkheidsgraad kweken en t ringen daar sommige nesten maken waar je nauwelijks bij kan ( lig dat heb ik gelezen). Ik ga lig afwachten en het even bij deze 4 laten. Ik ga me eerst oriënteren op de mogelijkheden mbt tropen. Dus als er nog mensen zijn met tips voor mooie tropen die bij zwartkoppen kunnen , winter hard zijn en redelijk te kweken zijn houd ik me aanbevolen.

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuw forum, nieuw jasje.
    Door webmaster in forum Overige berichten
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 14-08-2014, 18:49
  2. Nieuw hier maar niet helemaal nieuw ;-)
    Door Mozambiquesijs in forum Even voorstellen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 12-05-2013, 09:02

Forum Rechten