Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuw

    Last edited by Joel88; 17-04-2020, 16:00.

  • #2
    Zou beginnen met 1 koppel groenlingen en een koppel (barm)sijsjes en een koppel putters of goudvinken of koppeltje kanaries, zelf niet echt verstand van groenlingen maar raad u aan om klein te beginnen. Groetjes Mitchell

    Opmerking


    • #3
      Je kan sowieso meerdere koppeltjes plaatsen van de groenling, maar dan zou ik 3 koppels met 3 verschillende kleurslagen nemen, zodat je meer kans hebt om te weten wie de vader is van de jongen die je uiteindelijk zult krijgen

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mitchell1234500 Bekijk Bericht
        Je kan sowieso meerdere koppeltjes plaatsen van de groenling, maar dan zou ik 3 koppels met 3 verschillende kleurslagen nemen, zodat je meer kans hebt om te weten wie de vader is van de jongen die je uiteindelijk zult krijgen

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Dat ging niet helemaal goed grr!

              Opmerking


              • #8
                Doe er geen kleinere vogels bij
                Maar vogels die tegen de groenling mannen zijn opgewassen
                die kunnen in de kweektijd agressief zijn ( bv noordse goudvink , mayor putters , kepen , botvinken
                Ik had ze jaren maar ik moest ze in de kweektijd altijd apart zetten

                En zet er al helemaal geen kanaries bij
                Europese Cultuurvogels

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Joel88 Bekijk Bericht
                  Dat ging niet helemaal goed grr!
                  Opgelost

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
                    Doe er geen kleinere vogels bij
                    Maar vogels die tegen de groenling mannen zijn opgewassen
                    die kunnen in de kweektijd agressief zijn ( bv noordse goudvink , mayor putters , kepen , botvinken
                    Ik had ze jaren maar ik moest ze in de kweektijd altijd apart zetten

                    En zet er al helemaal geen kanaries bij
                    Ik koos eigenlijk voor de Groeling omdat hij op dit en andere forums zo werd aangeprezen als vogel die makkelijk in omgang is met anderen en soortgenoten. En omdat ik het een mooie vogel vind natuurlijk.

                    Maar wat u nu zegt icm het lezen over hun ziekte gevoeligheid doet me weer twijfelen.

                    Wat zou u mij aanraden om als beginner te houden in genoemde kooi? Ik heb namelijk wat beperkingen daar ik het liefst wildzang zou houden. Ik heb geen binnenhok dus moeten winter hard zijn. Ik ermee wil kweken en evt naar tentoonstellingen zou willen gaan in de toekomst ,zonder kunstmatig te hoeven kleuren en ben ook geen voorstander van constant kuren.

                    Dus ?? Een andere soort vogel of zelfs ander dier moet u zeggen haha.

                    Opmerking


                    • #11
                      Nogmaals bedankt voor uw reactie al weet ik niet of alles wat u zegt even bemoedigend is. Dat maakt het echter niet minder waar.

                      Weet iemand of een koppel rode kardinalen een goede combi zijn met 2 koppels groenlingen?

                      Opmerking


                      • #12
                        Rode kardinalen het beste apart houden.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              als je rode kardinalen zou kweken en je wilt meedoen met een tentoonstelling ben je bijna verplicht om ze kleurstof te geven.Nadeel daarvan is dat je groenlingen oranje kunnen worden.Ook twee koppels groenlingen bij elkaar valt tegen ,vooral als je dan ook nog verschillende kleuren wilt.
                              Kardinalen willen tijdens de kweek dierlijke eiwitten wat voor de groenling niet hoeft/moet.

                              mvg eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X