Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #46
    Ach.. wat heet verkeerd?

    De kennis van vogels is de laatste jaren enorm hard gegaan! Mijn vader deed het volgens zijn kennis goed, terwijl wij nu zouden zeggen dat het helemaal verkeerd gaat

    het is eigenlijk heel simpel hoor.. (vind ik dan, voor mijzelf) koop een goed vogelboek! Werkelijk niks kan op tegen een goed boek met mooie foto’s.
    pik daar een soort uit waarvan jij vind dat het mooi is, waar je graag naar kijkt en graag mee werkt. En daarop pas je de biotoop aan

    En als je die eenmaal hebt, en je hebt de kennis en ervaring voldoende in de vingers, kun je altijd nog zoeken naar andere soorten die erbij passen.

    In de voliere heb je, net als in een aquarium, drie lagen. De bovenlaag, de middenlaag, de bodemlaag. En elke laag heeft zijn eigen diversiteit. Nou zijn die lagen in een voliere natuurlijk allemaal wat kleiner, maar dit idee kan je wel helpen zoeken naar de juiste soorten. Net zoals het aquarium houders helpt het juiste visbestand samen te stellen

    Dus mijn advies: pik een soort die je mooi vind en graag wil hebben, en richt daar je voliere op in. Als dat dan eenmaal gelukt is kun je verder gaan combineren

    Opmerking


    • #47
      dat zijn zeker leuke soorten om mee te beginnen. En dan heb je ook goede kans op jongen. En dat maakt het leuk.
      En al doende leert men.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #48
        Nu een klein dilemma. Een koppel van de zwartkoppen kan t al erg goed vinden met elkaar. Elkaar voeren , achterna vliegen, laag hangende vleugels. Het popje is zelfs al een nest aan het bouwen. Maar nu gooit de man ( met wie ze gekoppeld is) alles er weer uit. Is dat normaal of wat kan ik daar aan doen?

        Opmerking


        • #49
          Niets aan doen, gaat vanzelf beter.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #50
            Zwartkoppen??

            Opmerking


            • #51
              Sylvia atricapilla volgens mij ;-)

              mvg eddie

              Opmerking


              • #52
                Oh! Jammer.. ik dacht even zwartkop sijsjes ;-)

                Opmerking


                • #53
                  Die ja Jhjacobs.

                  Op een andere locatie is het best inmiddels af. Nog een x complete nest er uit gegooid. Nadat ik het zelf heb teruggelegd niet meer er uit gegaan.

                  Nu zit het popje er op en is constant aan het piepen. Tenminste als ze niet achter alles aanjaagt wat in haar buurt komt of verkeerd aankijkt. Ook normaal gedrag?

                  Opmerking


                  • #54
                    Best = nest 😉

                    Opmerking


                    • #55
                      Misschien te snel in paniek. Ze is al een stuk rustiger en voor de eerste x in het nest gekeken. Er liggen eieren!!!

                      Ook het 2e koppel is nu elkaar aan het voeren en popje is begonnen aan het nest.

                      Twijfel of ik mijn eerste ronde ga ringen. Ivm mijn onervarenheid daarin en het is evt verstoren.

                      Maar zo ver is het nog lang niet natuurlijk. Eerst maar eens zien of het zover komt!

                      Opmerking


                      • #56
                        Oh dat is wel normaal ja..

                        Mijn zwartkop sijsjes jagen elkaar ook wel na. Het word een probleem als ze agressief zijn ;-)
                        Ik ga ze wel ringen gewoon omdat ik vind dat het hoort ;-)

                        Opmerking


                        • #57
                          Ja ik ook het liefst maar omdat het eerste nestje is en ik er nog nooit een geringd heb twijfel ik.

                          En dat ze dat doen weet ik wel maar ze zat de hele dag te piepen en reageerde op alles wat bewoog en soms zelf als ze niet bewogen. Zeker de pop van het andere koppel kreeg ervan langs. Twijfelde vooral over de combinatie hele dag piepen op het nest en zo met andere bezig zijn.

                          Nu doet ze het nog wel maar wel stuk minder.
                          Last edited by Joel88; 29-05-2020, 07:51. Reden: Spelling en toevoeging

                          Opmerking

                          Working...
                          X