Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel rondes kanaries?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel rondes kanaries?

    Hallo, Ik koop een kennis morgen 2 koppels isabel gele kanaries, ze hebben dit jaar al 2 nesten gehad, mijn vraag is nu, zit er nog een nestje in dit seizoen? Oftewel, zou ik er 3 rondes mee kunnen kweken? Ik hoor het graag

    Ps. Ik kweek binnen onverwarmd

  • #2
    Ik zou het niet doen.

    Opmerking


    • #3
      Niet doen
      het is niet alleen de derde ronde die mee speelt
      door verhuizing krijgen ze ook wat stres wat ook mee speelt
      Europese Cultuurvogels

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Mitchell1234500 Bekijk Bericht
        Hallo, Ik koop een kennis morgen 2 koppels isabel gele kanaries, ze hebben dit jaar al 2 nesten gehad, mijn vraag is nu, zit er nog een nestje in dit seizoen? Oftewel, zou ik er 3 rondes mee kunnen kweken? Ik hoor het graag

        Ps. Ik kweek binnen onverwarmd
        [COLOR="#0000FF"]Eerder moet de vraag zijn hoe staan de vogels erin.
        Is de zomertijd zover verschoven dat geen tijd meer beschikbaar is technisch gezien.
        Zijn ze al aan de rui en winterrust toe.

        De natuur laat toe dat een overcapaciteit is.
        Als de rui invalt is het sowieso gedaan met de kweek en kan je je beter richten op het nieuwe seizoen.
        Dus als ze nog in kweekmodus zijn kan je nog kweken.

        Nu we trouwens een thuisblijf cultuur gaan tegemoet zien, is er een nieuwe boost in thuis bezigheden te verwachten.
        Nieuwe kansen voor de hobbyisten alle gebied.
        Oppakken zou ik zeggen.
        Maak dat je hobby weer een passende en zinvolle bezigheid.[/COLOR]

        Opmerking


        • #5
          Het seizoen is nogal vroeg begonnem ook voor mijn goudvinken die al zelfstandige jongen hebben, en het seizoen duurt nog lang ook voor de kanaries, vandaar dat ik me af vraag of ik het kan proberen. En zo niet, welke maand kan ik het beste weer beginnen met de kanaries? Januari? Ik kweek binnen

          Opmerking


          • #6
            [COLOR="#0000FF"]Met de gegeven antwoorden zou je iets kunnen beslissen.
            Ooit was half maart een goed antwoord, een week nestbouw, week ei-leg, 14 dagen broeden maakte dat er jongen zijn na de ijs-heiligen, het moment waarop nachtvorsten plegen op te houden, 14 mei
            Met een gevulde geldbuidel kan je de natuur bedotten, kachel op 7 voor 20 Gr. C. en een schakelklok om 12-14 licht te maken.

            Maarrrr, je steelt dan tijd van het voorjaar en snelt dan vooruit in tijd naar de langste dag, het moment vanwaar de tijd terug loopt.
            Vanaf die dag maakt het aantal lichturen uit of de rui nog af komt.
            Dan komt uiteindelijk het einde rui en de rustperiode in zicht om reserve op te bouwen richting nieuw seizoen.

            Je vogels laten je weten welk moment is aangebroken.
            Daarop kan je beslissen wat je in alle wijsheid doet.

            Uiteindelijk is het jouw hobby waarin jij het mag zeggen en doen.

            Als je oplette is 2 maanden wat je nodig hebt voor een ronde vogelkweek.
            Doe daar je voordeel mee
            [/COLOR]

            Opmerking


            • #7
              Ik zou het niet doen. Niet alleen lichturen speelt een rol, ook de gezondheid van de vogels. Een ei maken vraagt best wat van het lichaam. Ik zou de vogels nu lekker rust gunnen. Dat gezegd hebbende.. je houd de natuur niet tegen als ze eieren willen leggen ku je er weinig aan doen. Maar na twee rondes zou ik ze zeker niet meer aanmoedigen!

              Opmerking

              Working...
              X