Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkastje ophangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestkastje ophangen

    Goedemiddag, net als vele van jullie sta ook ik te popelen om te beginnen met de kweek.
    Ik heb een koppel grote putters die volop aan het baltsen zijn en al met nestmateriaal (van vorig jaar) in de bek door de voliere vliegen.
    Nu begin ik altijd in mei, maar zit nu door de crisis meer thuis.
    Ik ben geneigd eerder de kastjes erin te hangen maar weet niet of ik daar goed aan doe....🙄🙄

    Wanneer hangen jullie de kastjes erin voor de putters?
    Ik hoor graag van jullie👍👍

  • #2
    Als uw putters graag willen kweken dan zou ik zeggen hang het erin, het is in principe niet te vroeg. Ik zou het erin hangen en de natuur zn gang laten gaan. Ik begin altijd begin april, tenzij ze eerder aantonen dat ze willen kweken dan hang ik er een nestkastje in. Heb nu 2 koppels goudvinken op jongen en 1 koppel mayorputters zijn bij mij aan het nestelen.

    PS:
    Mijn vraag is of jullie weten wat er komt uit een koppel putters:
    Man: wildkleur split satinet
    Pop: Eumo

    Groetjes

    Opmerking


    • #3
      Beste Josly,

      Uw pogingen om juist, volledig en duidelijk te zijn en een mogelijke schuldige te vinden schiet u weer flink in door.
      U bent uw mogelijke frustratie over bepaalde zaken even kwijt, maar dit soort informatie kan niemand op het forum iets mee / is hier voor niemand interessant.

      Opmerking


      • #4
        Mee eens Ele, en Josly..het onderwerp van dit topic is dat ik jullie ervaring wil horen wanneer jullie de nestkastjes in de Voliere ophangen om met de kweek van start te gaan.... niet over al jouw kennis over mutaties ed...☺️☺️

        Opmerking


        • #5
          maar er vraagt ook iemand wat er uit split satinet x eumo komt,moet je die dan negeren?
          Wat nestkastjes betrefd,gewoon ophangen en kijken wat er gebeurd.Op facebook is al menig nest met jongen te bewonderen.En als ik in diverse dagbladen kijk zit er in de natuur ook al menig vogel op het nest,terwijl nestfotografie toch eigenlijk not done is.

          mvg eddie

          Opmerking


          • #6
            Ook dat klopt Eddy.
            Ik begrijp ook dat er geen eenduidigheid is in bepaalde zaken en dat dat als een probleem kan worden ervaren.
            Misschien dat ik het toch verkeerd heb ik geschat?

            Wanneer er geen nestkast hangt zal het zeker nooit wat worden

            Opmerking


            • #7
              Dat snap ik..
              Maar kan je niet nestkastjes te vroeg ophangen en dat de vogels al beginnen te nestelen terwijl ze er nog niet aan toe zijn. Met als gevolg dat ze niet goed broeden...?
              Of gaat dat niet zo..?

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Als ze willen hou je het niet tegen.
                  Soms als het te vroeg is, zijn de eieren niet bevrucht.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking

                  Working...
                  X