Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Gouldamadine gewond aan pootje

Junior lid
    Thanks
    0

Exclamation Gouldamadine gewond aan pootje

Hallo allemaal

Tijdens het vangen van mijn zilverbekjes in m'n volière merkte ik na afloop dat mijn gouldamadine pop er niet zo mooi bij zat. Ze zat op een poot maar leek verder wel kwiek dus ik verwachtte niet dat heel ernstig was.
    Een week later gebruikte ze hem echter nog steeds niet en heb ik haar gevangen. Aan het pootje was na grondig bestuderen weinig te zien en ik wilde het dier zo weinig mogelijk stress bezorgen dus heb ik haar weer laten gaan. Ze eet en drinkt prima en laat zich ook niet opjagen door de andere vogels in de voliere. Ik had verwacht dat het naar verloop van tijd dus beter zou gaan maar nu, een halve week nadat ik haar ter controle had gevangen zie ik dat er bij haar poot kleine zwarte plekjes beginnen te vormen, daar schrok ik dus best van. Is de poot aan het afsterven? Zo ja, moet ik de natuur (voor zover je daar van kunt spreken in een voliere) z'n gang laten gaan en hopen dat het ofwel beter gaat ofwel het pootje afsterft? Of moet ik zelf ingrijpen. De vogel gaat voor de rest zijn gangetje en lijkt er weinig hinder van te hebben, al staat ze er nog niet op. Ik ben niet van plan om naar de dierenarts te gaan. Kijkend naar het corona probleem is dit natuurlijk een bijzaak en blijf ik zoveel mogelijk uit de buurt van anderen uit solidariteit met het zorgpersoneel en de zwakkeren in de samenleving.

Ik ven benieuwd naar jullie adviezen.

Junior lid
    Thanks
    0
    https://photos.app.goo.gl/ChdGH2RQW3Hwbi2r9
    De link naar de bijbehorende foto

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327
    Zoals jezelf aangeeft, je gaat niet naar een dierenarts.
    Dan rest er niets anders dan af te wachten.
    Een vogel kan prima overleven met 1 poot. Kweken gaat zeer waarschijnlijk niet meer.

Soortgelijke onderwerpen

1. pootje gewond nu ook zijn zijkant
    Door gast123 in forum Zebravinken
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 14-05-2014, 20:37
  2. Gould met gewond pootje
    Door Kika in forum Overige ziekten
    Reacties: 51
    Laatste Bericht: 14-11-2012, 13:13
  3. HELP! gewond pootje
    Door jerilo in forum Kanaries
    Reacties: 10