Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cabaret sijsjes : 1 man en 2 poppen ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Cabaret sijsjes : 1 man en 2 poppen ...

    Hallo iedereen,

    Ik ben maar een 'kleine kweker/vogelliefhebber' en heb momenteel 6 cabaret barmsijsjes, overjaars, waarvan (waarschijnlijk) 4 poppen en 2 mannen (cf. rode borstveertjes.
    Liefst zou ik uiteraard nog 2 'volwassen' mannen (rode borst) bijkopen, maar gezien de huidige corona-crisis vermijd ik zoveel mogelijk contacten (zoals wordt gevraagd) en veronderstel ik dat andere vogelliefhebbers voor hun eigen gezondheid ook zo weinig mogelijk 'vreemden' over de vloer krijgen.
    Mijn vragen zijn :

    01. is het geen probleem om 1 man cabaret te koppelen aan 2 poppen met kan op jongen van beide poppen ? Mijn kweekkooien meten 100x40x40. Uiteraard zou ik telkens 2 nestkastjes aanbrengen in de kweekkooi.

    02. plaats ik eerst de 2 poppen in de kweekkooi ... ? en zet ik er x dagen later de man erbij ? hoeveel dagen later ? of zet ik de 3 cabaretjes (1 man + 2 poppen) gelijktijdig in de kweekkooi ?

    03. zorg ik ervoor dat, op het ogenblik ik er de man bijzet, de nestkastjes (en nestmateriaal) al aanwezig zijn ?

    04. of is de kans groot dat de 'driehoeksverhouding' leidt tot 'ruzie in de huishouding' en er van jongen niet veel in huis komt ? (bestaat de kans ook dat de man maar interesse heeft voor 1 pop en de andere laat links liggen)

    Uiteraard kan ik ook wachten tot een volgende kweekronde, hopend dat de corona-miserie ons tegen dan al verlaten heeft.

    Bedankt om jullie ervaring en goede raad te delen.

    Vriendelijke groeten,

    Jan W.

  • #2
    Vraag 1 normaal geen probleem in een volliere in een kweekkooi van een meter beginnen de poppen te vechten .

    Vraag 2 eerst de man plaatsen dan 1 a 2 weken de poppen erbij

    Vraag 3 nestmateriaal pas geven als u ze ziet slepen met takjes of veertjes

    Vraag 4 antwoord is hetzelfde als vraag 1
    Europese Cultuurvogels

    Opmerking


    • #3
      BEDANKT Bermke ....

      Heel duidelijke antwoorden.

      Jan W.

      Opmerking

      Working...
      X