Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Bij elkaar plaatsen grote gele kwikstaart

Senior lid
    Thanks
    2

Bij elkaar plaatsen grote gele kwikstaart

Op advies van de verkoper het koppel grote gele kwikstaarten deze winter apart gezet. Wanneer kunnen ze weer bij elkaar? Welke maand?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Probeer de zoekfunctie eens. Er is al veel over de kwikstaart geschreven.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    De man op de volgende link doet dit eind maart.
    https://www.cultuurvogelspeciaalclub...kwikstaart.pdf
    Ook forumlid "girlits" heeft ervaring met deze soort vogels, misschien heeft hij andere / betere ideeën of ervaringen?
    Laatst gewijzigd door ele; 28-02-2020 om 22:29.

Senior lid
    Thanks
    2
    Had ik al gedaan maar vind over dit onderwerp niets. Wel dezelfde vraag van iemand anders, zonder antwoorden. Een antwoord is dus nog steeds welkom.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    326
    Heb je bij de SEC en de BEC al gekeken?

Senior lid
    Thanks
    2
    Ik heb de pop kwikstaart is tt kooi een poosje in de volière gezet.man ging eerst een half uur op een meter afstand zitten kijken. Later wat op en neer lopen voor de kooi. Maakte geen geluid verder. Over paar weken nog eens herhalen.
    Ik zie overigens allerlei andere vragen antwoorden over putters bij dit onderwerp. Handiger is om dan een eigen onderwerp te starten.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    hoi marc,weet niet of je man al een zwarte keelvlek heeft maar eerder hoef je het niet te proberen.Kwikstaarten hebben nog een voorjaarsrui waarbij ze in broedkleed komen.Heb ze al jaren maar nooit om deze tijd gekoppeld.
    Kunt beter nog een week of zes wachten of in ieder geval tot de pop met nestmateriaal rondvliegt.
    Ze kunnen binnen een paar tellen elkaar ernstig toetakelen of doodbijten,je bent er eerder een kwijt dan dat je weer een nieuwe hebt.Trek er zelf een dag of wat voor uit en doe ze alleen onder toezicht samen en eerste paar nachten weer apart omdat ze meestal vroeger wakker zijn dan ik.Heb ze ook niet naast elkaar zitten in de winter omdat ze dan de hele winter door het draad met elkaar vechten.Als je ze dan bij elkaar doet grijpen ze hun kans.
    Op verschillende duitse site,s is volop informatie te vinden,effe googlen op gebirgstelze.
    Weet niet of je er wat aan hebt maar zo doe ik het.Ook bij sommige andere insecteneters en in dezelfde periode.

mvg eddie

Senior lid
    Thanks
    2
    De man heeft nog geen zwarte keelvlek, is nu op kleur aan het komen.zie de eerste zwarte puntjes verschijnen.
    Ik zal dan nog maar wachten. Als ze eenmaal bij elkaar zitten kan ik ze niet gemakkelijk meer uit elkaar halen, daarvoor is de volière te groot, 10x12 meter. De man zit daar nu in en ik ga hem eerst uitvangen en de pop er in zetten en de man er later dan bij. Uitvangen kan alleen als ze in voerhokje komen en ik Luikje dicht kan laten vallen. De man gaat er echter zo snel in en uit dat het niet zal meevallen. Wordt vervolgd. Zal die Duitse websites opzoeken. Dank allen.

Senior lid
    Thanks
    2
    De man ging afgelopen week flink aan het kleuren. Gisteren de pop er bij gezet in aparte kooi. De man ging voor de kooi een soort van balts uitvoeren.
    vandaag de pop in de volière er bij gezet en gaat prima. Ze vliegen rustig met elkaar rond en blijven bij elkaar in de buurt. Geen agressie gezien tot heden.

Soortgelijke onderwerpen

1. Grote gele kwikstaart
    Door gem in forum Europese cultuurvogels
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 19-10-2013, 14:07
  2. bij elkaar plaatsen
    Door hastlyn in forum Tropische vogels
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 18-04-2011, 22:14

Forum Rechten