Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Feit of fabel over eivoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Feit of fabel over eivoer?

    Ik heb weer eens een vraag....Ik heb op dit moment een heel broedse valkparkiet,ze zit geregeld "kippetje"en het lijkt erop dat ze aan het "nestelen"wil gaan in haar kooi.Al enkele dagen is ze in de hoeken van haar kooi aan het rommelen met kranten,versnipperd ze en gaat dan op die plek zitten op de bodem.Ik probeer haar zoveel mogelijk af te leiden,door haar uit de kooi te halen en tevens verschoon ik de kooi wat vaker,dus alles eruit en weer nieuwe kranten en beukensnippers.Nu las ik op het Duitse Valkparkietenforum het antwoord van iemand die zei dat het voer wat ik ook geef XtraVital wat bestaat voor 20% uit eivoer,dat dit extreem broedse vogels geeft en dat die persoon het daarom afraadde.Is het een feit dat een teveel aan eivoer broedse vogels geeft?Of is dit een fabel?Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit een broedse vogel gehad in mijn leven dus dit is weer iets nieuws voor ons.Ik hoop dat iemand met ervaring hier antwoord op heeft.

  • #2
    Beste Nathalie,
    op deze site is heel veel geschreven over eivoer naar aanleiding van vragen van forumleden.
    Mijn advies is in de zoekbalk eivoer te typen en dan gaan lezen.
    Volgens mij geen fabel. Eivoer wekt de lust op, maar ja misschien ben ik ook in het fabeltje gaan geloven.
    Ik was bij de kapper en de kapster zei tegen mij: weet je dat er mensen zijn die nog steeds denken dat als je je haar vaker knipt het sneller gaat groeien? Ik zei, is dat niet zo dan. Haha. daarna kreeg ik uitleg over dode punten.
    Veel plezier en succes

    Opmerking


    • #3
      Bedankt Pico,ik heb ondertussen niet stil gezeten en hier maar ook op andere Engelstalige forums diverse meningen hierover gelezen.De meeste meningen komen neer op even geen eivoer als je de broedsheid wil afremmen(oid)en even enkel een zaaddieet/pelletdieet.Dit doe ik nu dus ook al een paar dagen en op een enkel momentje na gaat het goed.De hoek waar ze zich probeerde te "nestelen"heb ik een stenen ontbijtbord op gezet want ze bracht er zelfs al voer naar toe...Ze heeft geen eieren gelegd gelukkig en ik hoop dat dit ook niet gaat gebeuren.

      Opmerking


      • #4
        Eivoer is belangrijk, als er jongen gaan komen, of zijn.

        om de ouders dit te leren eten, vroegtijdig al geven.

        in rust periode word dit, bijv. 1 x per week een beetje gegeven, om te onderhouden.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking

        Working...
        X