Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wisselbroed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wisselbroed

    Dag allen,
    Hoe pak je het aan en is het (on)verstandig
    Stel je hebt een kanariepop en die wil je twee keer laten broeden met twee verschillende partners
    Ik dacht als volgt
    Eerst met een man totdat de jongen een week of drie zijn. Man blijft jonkies voeren
    Dan de pop weghalen en een nieuw nest laten bouwen. Als het nest gestaag gebouwd wordt de andere man erbij.

    Deze vraag heb ik ook gesteld bij
    Hoe doen jullie het. Ik weet namelijk niet wat beter is

  • #2
    [COLOR="#0000FF"]Je bent afhankelijk van wat de pop wil en doet.
    Daar staat of valt alles mee.[/COLOR]

    Opmerking


    • #3
      Ok. Tx, maar denk je dat de man de jonkies nog zal blijven voeren. Tot nu toe was hij een voorbeeldige vader

      Opmerking


      • #4
        Als hij vanaf het begin meevoert, zal het geen probleem zijn.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Net wat EDUARD V meldt het is de pop die bepaalt,als de pop zijn "eigen"man nog kan zien of horen kan dit wisselen een probleem opleveren,ligt aan de willigheid van de pop.Een man met jongen van ongeveer 20 dagen apart zetten is normaliter geen probleem er zijn er die doen dit nog eerder.

          Opmerking


          • #6
            Dank je wel.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb gisteren de pop apart gezet, met een tussenschuif naar de andere kooi.
              De man wordt gek, vliegt heen en weer op de stokken en gooit het jonkie die vandaag voor het eerst uit het nest is en op een stok zit er af.
              Hij is boos.
              Tweede jonkie is ook op stok.

              Waarom wilde ik de pop een andere man geven?
              Ik had een gele pop met een blauw/grijze man gekoppeld. De jonkies zijn een soort groen.
              Daarom wilde ik de pop nu aan een gele kuifman koppelen. Het gaat dus over glosters

              Vandaag de gele kuifman er bij gedaan. Uren zitten kijken, maar dit experiment blaas ik maar af denk ik
              Continu vechten, althans de man, de pop vlucht.
              Ze heeft haar nieuw nest bijna af.

              Opmerking


              • #8
                Gele man toch maar weggehaald.
                Schuif weg. Oude blauwe man gelijk erop
                10 minuten later weer.
                Nou ja dan maar zo.
                Eduard heeft volledig gelijk gehad.

                Opmerking

                Working...
                X