Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels bij Timbrado

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke vogels bij Timbrado

    Last edited by Didier Steyaert; 03-02-2020, 21:57.

  • #2
    Click image for larger version

Name:	Schermafbeelding 2020-02-02 om 21.30.21.jpg
Views:	1
Size:	25,4 KB
ID:	435433

    Opmerking


    • #3
      Ik zou er niet meer als 6 tot 8 vogels in doen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        qua vogels kunnen er wat je als voorbeeld geeft, er prima bij.

        ik zou wel het aantal in de gaten houden. je hebt 6 kubieke meter, en je wilt wel dat ze vredig met elkaar leven.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Bedankt Ton voor jou informatie

          Opmerking


          • #6
            Beste Josly, bedankt om uitgebreid te reageren !!
            Er is inderdaad een klein sas aanwezig. Graag zou ik willen weten welke vogels het best passen bij de Timbrado. Vinkachtige zijn dan blijkbaar geen goed idee. Is ook niet de bedoeling om te kweken vandaar dat ik alleen mannetjes zou nemen. Met poppen gaan ze allesinds willen kweken ook al is er geen nest materiaal aanwezig. Ps; stel dat ik geen Timbrado's neem, voor welke zangvogels zou jij opteren die mooi zingen ?
            Heb nu 2 Timbrado's in elk apart een kooi en zou er die eventueel in laten. Prachtige zang. Constant zijn de 2 aan het zingen 😀 groetjes, Didier 😉

            Opmerking


            • #7
              De afmetingen zijn inderdaad inclusief sas !!

              Opmerking


              • #8
                [COLOR=#333333]Beste Josly, bedankt om uitgebreid te reageren !![/COLOR]
                [COLOR=#333333]Er is inderdaad een klein sas aanwezig. Graag zou ik willen weten welke vogels het best passen bij de Timbrado. Vinkachtige zijn dan blijkbaar geen goed idee. Is ook niet de bedoeling om te kweken vandaar dat ik alleen mannetjes zou nemen. Met poppen gaan ze allesinds willen kweken ook al is er geen nest materiaal aanwezig. Ps; stel dat ik geen Timbrado's neem, voor welke zangvogels zou jij opteren die mooi zingen ?[/COLOR]
                [COLOR=#333333]Heb nu 2 Timbrado's in elk apart een kooi en zou er die eventueel in laten. Prachtige zang. Constant zijn de 2 aan het zingen �� groetjes, Didier ��[/COLOR]QUOTE=Josly;536040]Als ik de foto bekijk lijkt erop dat er een sas is.
                Als dat zo is, is het sas dan inbegrepen bij de afmetingen?
                Als er geen sas is, dan houd dat toch bepaalde risico's, gevaren, in bij ontsnappen van de vogels. En zeker bij dergelijke soorten vogels.
                Bovendien zijn het allemaal vinkachtigen, met kans om te hybridiseren. Verhouding mannen-poppen zal een invloed hebben wat rangorde aangaat. En de rust zal zeker verstoord worden tijdens broed-kweekseizoen, als die verhoudingen niet kloppen. Als er bijvoorbeeld meer mannen dan poppen zijn.
                Het aantal vogels wordt voornamelijk bepaald door grondoppervlak, lengte x breedte. Hoogte is dan van minder belang wat betreft aantal vogels. Hoogte is wel van belang wat betreft rangorde, rustplaatsen, slaapplaatsen, etc. Zeker wat vinkachtigen aangaat, willen dit allemaal zo hoog mogelijk.
                Wat ook belangrijk is, hoe dicht timbrado's nog verwant zijn met de natuur. Want deze vogels zouden wel eens dominant kunnen zijn ten opzichte van andere vinkachtigen. Tenzij je met vinken, botvink bedoeld. Zorg dan dat er een koppel aanwezig is, en eigenlijk voor elke vogelsoort. Want anders zal er zich een zekere onrust bij de vogels voorkomen, voordoen, en zeker tijdens kweek-broedseizoen.
                Meer dan acht vogels, vier koppels, zou ik niet gaan. Als het sas er niet inbegrepen is bij die afmetingen, en of er geen sas is. Maar nogmaals, zonder sas neemt je dan toch wel enorme risico's.
                Is het sas wel inbegrepen bij die afmetingen, dan eerder zes vogels, drie koppels.[/QUOTE]

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                    Wat wel en niet bij elkaar kan bij gezelschapsvoliere's heeft vooral te maken met genetische eigenschappen van de vogels, ook wel voorgeschiedenis genoemd.
                    De vogels die je aanhaalt kunnen gerust samen gehouden worden met timbrado's. Maar dan zou ik de vink, botvink, achterwege laten. Zeker bij alleen mannen, en niet meer dan zes vogels.
                    Maar dan nog zullen er zich af en toe onrustige momenten zich voordoen. Zeker in het begin bij rangorde (dominantie), en bepaalde periodes, zoals broed-kweekseizoen.
                    Wat zang aangaat van verschillende vogelsoorten is vooral van je zelf afhankelijk.
                    Als je graag zang timbrado's hoort, plaats dan je twee timbrado mannen in de voliere.
                    Zorg ervoor dat alle vogels binnen zelfde periode in de voliere terecht komen. Alleen al vanwege rangorde. Want telkenmale dat er aanpassingen bij de vogels gebeuren, door vogels bij te plaatsen, en of te verwijderen, zullen ook vogels rangorde worden aangepast. En zeker als het alleen om mannen gaat, want dan is voor sommige van die mannen dominantie nog belangrijker. Zeker bij vogels, soortgenoten, in de onmiddellijke omgeving in de natuur en of in de buurt, geburen.
                    Persoonlijk heb ik altijd vogels per koppel afzonderlijk gehouden, gekweekt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is bij combinatie verschillende vogelsoorten, vinkachtigen. Ook gaat het alleen om mannen.
                    Observeren van de vogels, je vogels kennen, of leren kennen, zal belangrijk zijn.

                    Succes verder.

                    Opmerking


                    • #11
                      Japanse nachtegaal is een makkelijke vogel, die met veel soorten samen kan.

                      Echter hij houd erg veel van ruimte, en dat heb jij niet.

                      Ook houd hij van begroeiing, en je timbrado's die slopen dat.

                      Kortom, niet aan beginnen. En 2 mannen kunnen niet bij elkaar.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking

                      Working...
                      X