Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: Welke vogels bij Timbrado

Junior lid Didier Steyaert's Avatar
    Thanks
    0
    Nogmaals bedankt voor uw reactie Josly. Ik had er inderdaad ook al bij stil gestaan om de vogels dezelfde dag in de volière te steken. Groeten, Didier

Junior lid Didier Steyaert's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo Josly, Ik heb al verschillende berichtjes ontvangen waarvoor dank. Ben verder eens gaan kijken op deze forum en merk dat je wel het één en ander weet wat vogels betreft. Is boeiend om jou te volgen wat telkens de reacties zijn. Is niet alleen boeiend voor mij, velen zullen dit ongetwijfeld beamen. Wil je nog een vraagje stellen. In juli pas heb ik mijn volière, dus zeker nog wat tijd om te kijken welke vogels ik zou nemen. In eerste instantie zou ik mijn 2 Timbrado's in de volière steken samen met andere vogels maar ik ga de Timbrado's in hun vertrouwde kooi laten en kijken naar andere vogels Na veel berichtjes te hebben gelezen op deze forum merk ik dat de japanse nachtegaal een mooie vogel is met mooie zang. Ondertussen weet ik dat die houden van een vrij dicht begroeide volière en insecteneters zijn. Deze vogel zou ook niet makkelijk zijn met andere vogels als koppel. Nu weet je bij mijn eerdere berichtjes dat het niet mijn bedoeling is om te kweken. Vandaar mijn vraag; Is het mogelijk om 2 mannen te huisvesten met andere vogels. Zo ja, welke zouden eventueel overeen komen? Of zou jij toch overwegen voor een koppel? Ik zie graag je antwoord verschijnen. Groeten,
    Didier
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    Wat wel en niet bij elkaar kan bij gezelschapsvoliere's heeft vooral te maken met genetische eigenschappen van de vogels, ook wel voorgeschiedenis genoemd.
    De vogels die je aanhaalt kunnen gerust samen gehouden worden met timbrado's. Maar dan zou ik de vink, botvink, achterwege laten. Zeker bij alleen mannen, en niet meer dan zes vogels.
    Maar dan nog zullen er zich af en toe onrustige momenten zich voordoen. Zeker in het begin bij rangorde (dominantie), en bepaalde periodes, zoals broed-kweekseizoen.
    Wat zang aangaat van verschillende vogelsoorten is vooral van je zelf afhankelijk.
    Als je graag zang timbrado's hoort, plaats dan je twee timbrado mannen in de voliere.
    Zorg ervoor dat alle vogels binnen zelfde periode in de voliere terecht komen. Alleen al vanwege rangorde. Want telkenmale dat er aanpassingen bij de vogels gebeuren, door vogels bij te plaatsen, en of te verwijderen, zullen ook vogels rangorde worden aangepast. En zeker als het alleen om mannen gaat, want dan is voor sommige van die mannen dominantie nog belangrijker. Zeker bij vogels, soortgenoten, in de onmiddellijke omgeving in de natuur en of in de buurt, geburen.
    Persoonlijk heb ik altijd vogels per koppel afzonderlijk gehouden, gekweekt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is bij combinatie verschillende vogelsoorten, vinkachtigen. Ook gaat het alleen om mannen.
    Observeren van de vogels, je vogels kennen, of leren kennen, zal belangrijk zijn.

Succes verder.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    324
    Japanse nachtegaal is een makkelijke vogel, die met veel soorten samen kan.

Echter hij houd erg veel van ruimte, en dat heb jij niet.

Ook houd hij van begroeiing, en je timbrado's die slopen dat.

Kortom, niet aan beginnen. En 2 mannen kunnen niet bij elkaar.

Stamgast
    Thanks
    27
    Ik ben het eens wat Ton aanhaalt.

Maar dan zijn heel wat vogels niet geschikt om in kooien te houden, te kweken.

Eens Oostenrijkse maatregelen bekeken wat betreft minimum afmetingen.

Vogels zoals Japanse nachtegalen, bladvogels,sialia, turdidae,timaliidae, etc, met een lengte tot 20 cm.
    Lengte x breedte x hoogte in cm:
    per koppel:
    200 x 100 x 200
    Twee koppels met dergelijke lengte, grootte:
    300 x 150 x 200
    Bij elk koppel met dergelijke lengte, grootte, dat er wordt aan toegevoegd, moet de basis met 25% worden uitgebreid. En deze minimum afmetingen zijn zonder schuilhok-plaats, nachthok.
    Deze moeten een minimum een vloeroppervlakte hebben van één vierkante meter, en een hoogte van twee meter.
    Deze vogels moeten altijd per koppel, of in groep, worden gehouden.
    Toekomst gericht wordt dit, of iets dergelijks, van toepassing binnen de volledige EU.

https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFa...ummer=20003860

Volgens informatie speciaalclub is het mogelijk om deze vogels te houden in kooi van 70 cm lang, zelfs per koppel.

http://www.speciaalclub.nl/html/Japa...achtegaal.html
    Laatst gewijzigd door Josly; 07-02-2020 om 19:22.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Welke vogels?
    Door Remco2000 in forum Vruchten en insekteneters
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 25-05-2017, 15:22
  2. welke vogels
    Door wiesse in forum Binnenshuis
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 03-05-2016, 22:50
  3. welke vogels
    Door marquancez in forum Tropische vogels