Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakariki jongen uit het nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kakariki jongen uit het nest

    Hallo iedereen,

    Ik heb dit jaar voor het eerst een nest kakariki's. De oudste is ongeveer anderhalve week ouder als het laatst uitgekomen jong. Het zijn er overigens 5.

    Nu lees ik op internet dat je ze na 3 onder het blok kan zetten zodat de man het voeden overneemt. Dit zou in mijn geval misschien wel handig zijn omdat het blok best wel krap is voor 5 hard groeiende jongen.

    Mijn vraag is, kan het kwaad om de oudste 2 alvast onder het blok te zetten zodat de jongste meer ruimte krijgen in het nest? Of is het beter om ze in het nest te laten totdat ze er zelf uitkomen?

    Alvast bedankt!

    Gr. Jochem

  • #2
    Ik zou, waar mogelijk de natuur zijn gang laten gaan! Maar ook in de natuur vallen jongen uit het nest. Dus als het echt niet anders kan zou je de stap kunnen wagen, mits het jong genoeg veren heeft om zichzelf warm te houden natuurlijk

    Opmerking


    • #3
      @jhjacobs Bedankt voor je reactie. Ze zitten inderdaad nog niet helemaal in veren dus ik laat ze voor nu nog ff lekker zitten.

      Opmerking


      • #4
        Top! Je kan het natuurlijk altijd goed in de gaten houden! Eventueel een groter blok die er verder hetzelfde uit ziet op de plek hangen met de jongen er in. Ik heb dat in het verleden ook wel eens gedaan war nodig. Even goed in de gaten houden, maar meestal gaat het wel goed en blijven de ouders de jongen gewoon voeren

        Hoe vind je de kakariki’s? Ik heb zelf papegaaien gehad, en ik overweeg een koppeltje kakariki’s te kopen, zijn ze luidruchtig? Ze zijn wel makkelijk tam te maken las ik

        Opmerking


        • #5
          Kakariki's zijn super. Ze zijn bij mij totaal niet luidruchtig, af en toe eens eens schreeuw maar over het algemeen alleen gekwebbel.

          Ik heb een koppeltje gekocht bij een dierenhandel. (Overigens dachten ze daar dat het 2 dames waren, bleek helaas anders met de gevolgen van dien... &#128518

          De man is goed tam en eet uit de hand, helaas de pop niet zo... Altijd een hoop geduld voor nodig om haar terug in de kooi te krijgen. Man gaat braaf terug in de kooi als hij uit gevlogen is.

          Maar al met al zijn het ontzettend leuke vogels om te hebben. 😆

          Opmerking

          Working...
          X