Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote gezelschaps voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grote gezelschaps voliere

    [COLOR=#111111]Hallo ik ben nieuw nier en heb eigenlijk alleen een acount aangemaakt specifiek voor deze vraag. weet niet of je hier een antwoord op hebt. ik ga waarschijnlijk een voliere maken van 8,60 meter lang bij 3.50 m breed (Dus een best wel grote voliere) En wou daar dan eigenlijk vogels inzetten gewoon als gezelschap dus geen koppels alleen mannen, maar het probleem is dat ik niet weet welke vogels samen kennen het zijn er wel een aantal die ik erin zou willen zetten en wil ze dan zo erin zetten dat je ze het hele jaar door samen zitten ook in de drift periode dat ik niemand eruit hoef te vangen omdat die andere vogels aanvalt. Ik zou dan deze soorten willen samen zetten[/COLOR][COLOR=#111111][/COLOR][COLOR=#111111] [/COLOR][COLOR=#111111][/COLOR][COLOR=#111111]Baardmannen,schamalijsters,zwartkoppen,zwartkopsij zen,blauwborst,roodborst,putters,witkopstaartmees, kuifmees,pimpelmezen,Japanse nachtegalen,rode kardinalen,roodkuif kardinalen, Braziliaanse bisschoppen,roodkeel nachtegalen,tjiftjafs,groenvinken,europese appelvinken, europese sijsjes, ja en dan 1 goudvink omdat ik van die 100 procent weet dat die in de drifttijd andere gaat aanvallen.[/COLOR][COLOR=#111111](heb zelf op het moment gele goudvinken en wildkleuren zitten)[/COLOR][COLOR=#111111] Dus geen poppen alleen mannen want met poppen erbij gaan denk ik de meeste van deze opgenoemde soorten door het lint

    nu op het moment heb ik vele vogels gekoppelt apart zitten in vluchten, maar ga er waarschijnlijk mee stoppen en wou dan gewoon verder met een grote gezelschaps voliere[/COLOR][COLOR=#111111][/COLOR][COLOR=#111111] [/COLOR][COLOR=#111111][/COLOR][COLOR=#111111]Wat zou je me hier hierover kunnen adviseren.?[/COLOR]

  • #2
    al zou je maar de helft van de vogels erin doen, die je opnoemt, dat word een puinhoop.

    zeker in de aanloop naar het broedseizoen.

    mijn keuze: eens rustig beginnen met enkele vogels, en vandaar uit, rustig wat er bij.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ja ik wou zo ie zo niet al die vogels in een keer halen en samen zetten maar gewoon met en met. De soorten die ik nu dan heb zijn: koppel baardmannen,2 koppels wildkleur goudvinken,1 koppel gele goudvinken,, 1 koppel groenvinken (Half Schots), 1 koppel japanse nachtegalen, 1 koppel schamalijsters, 1 koppel, zwartkopsijzen, 1 koppel grote barmsijzen, 1 koppel europese appelvinken en 1 koppel putters. Deze zitten allemaal apart in vluchten per koppeltje. En dan heb ik de nu opnoemde vogels in een gezelschapsvoliere zitten. 7 masker amadines, 1 koppel goudamadines, 1 zwartkop, 1 gele goudvnink man 1 wildkleur goudvink man, 3 wilkleur groenvinken ( halff schots) 1 koppel europese sijsjes, 1 europees sijs popje, 1 kanarie x putter, 1 kanarie x sijs man,1 baardman man en 4 diamantduifjes. daar moet ik bij zeggen dat de maskers ook wel eens elkaar opjagen en de kanarie x putter en gele goudvink ook wel eens andere opjagen, maar niet zo heftig dat er dooie zijn gevallen of vogels met mankementen zijn ontstaan. Had in 29018 zelfs de putter x kanarie apart moeten zetten omdat die de euopese sijs man bleef aanvallen en in 2019 deed die dat bijna helemaal niet.

      Opmerking

      Working...
      X