Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kattenbakkorrels kan ik in mijn tt kooien gebruiken??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke kattenbakkorrels kan ik in mijn tt kooien gebruiken??

    Beste collegakwekers,

    Graag zou ik aan jullie de volgende vraag stellen.

    Ik wil kattenbakkorrels gebruiken voor in mijn tt-kooien, nu was mijn vraag.....
    Kan ik elke kattenbakkorrel gebruiken of zijn er varianten die giftig zijn voor kanaries?
    Welke gebruikt u eventueel???

    Alvast bedankt voor uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Erik

  • #2
    Niet. Ik gebruik geen kattenbakkorrels. Ik weet niet wat daarin verwerkt is. En ik neem geen risico.
    Ik gebruik corbo (van Esve) bodembedekking, dat is een natuurlijk produkt, bestaande uit fijngemalen gedroogde (lege) maiskolven. De bodem blijft veel droger dan met houtschilfers en je kunt het lang gebruiken. Geeft ook geen geur af. Ik ben dit op het spoor gekomen via twee andere kwekers. Ik ken geen kweker van kanaries die met kattenbakkorrels werkt.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Ik gebruik vloerdekkorrels. Deze worden veel gebruikt bij duiven. Lijkt heel erg op kattenbakkorrels. Ik vind het ideaal spul, kooien altijd mooi droog en je hoeft lang ze vaak niet schoon te maken. Uitwerpselen drogen goed op en kun je er zo uit scheppen. Enige nadeel is dat het wel wat stof achterlaat. Kattenbakkorrels schijnen niet goed te zijn voor vogels en wordt afgeraden te gebruiken.

        Opmerking

        Working...
        X