Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringen

    even een klein vraagje, ik heb m'n antwoord al op internet lopen zoeken maar kon het niet ontdekken.
    Mag je niet beschermde vogels ringen met ringen voor beschermde vogels?

  • #2
    even een klein vraagje, ik heb m'n antwoord al op internet lopen zoeken maar kon het niet ontdekken.
    Mag je niet beschermde vogels ringen met ringen voor beschermde vogels?
    als je zulke ringen besteld staat er bij dat deze alleen gebruikt mogen worden voor de vogels waar ze voor aangevraagd zijn
    maar ik denk dat het geen probleem is

    Opmerking


    • #3
      Dit mag, moet wel je eigen kweeknummer zijn. Ringen voor cites A vogels mag je alleen gebruiken voor vogels waarvoor ze zijn aangevraagd.Misschien geeft de ringen brochure NBvV duidelijkheid.

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor de antwoorden, ga ik die brochure nog maar eens doorspitten.

        Opmerking


        • #5
          Zou niet weten waarom ik mijn kanariepiet niet met een goudvink ring met mijn kweeknummer mag ringen.Verkopen is een heel ander verhaal.

          Opmerking


          • #6
            Dacht dat je voor beschermde vogels met gesloten pootring geen administratie meer hoefde bij te houden.Bij verkoop kanarie met ringschaartje ring er af geen probleem.

            Opmerking


            • #7
              Ja waarom niet? Het is natuurlijk niet gebruikelijk, maar als de kanarie ringen op zijn,en er moet nog een nestje geringd worden en er zijn nog goudvinken ringen over.En op deze manier kan ik mijn digitale kweekadministratie op orde houden.Maar dit had u zelf ook wel kunnen bedenken.
              Last edited by Jan Vriend; 16-01-2020, 22:37.

              Opmerking


              • #8
                Met MIJN digitale kweekadministratie heeft niemand iets te schaften. Administratie is voor Europese vogels niet verplicht als ze een erkende gesloten pootring hebben.Zijn geregistreerd bij de uitgevende instantie.Kanaries worden zo wie zo niet gecontroleerd op ringen.Bijlage A vogels is weer een heel ander verhaal.

                Opmerking

                Working...
                X