Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine 2.7 of 2.9 mm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadine 2.7 of 2.9 mm?

    Hoi wil voor het eerst goulds ringen, mijn vraag is welke ringmaat ik moet hebben 2.7 of 2.9 mm (via Nbvv)?
    Ik weet eigenlijk niet exact het verschil tussen een kleine en grote formaat gouldamadine.

    Ben een beginner, bedankt voor de antwoorden!

  • #2
    Ik ring ze met 2.7mm, toevallig vandaag nog gedaan. Als je wat laat bent dan kun je het nog proberen met 2.9mm

    Opmerking


    • #3
      Hoeveel ringen zou ik ongeveer moeten bestellen als ik 5 koppels heb? Is hier een richtlijn voor?
      Heb nu 2 broedende koppels op totaal 6 eieren.
      Bedankt

      Opmerking


      • #4
        Dat is lastig te zeggen. Ik weet niet hoeveel rondes je wilt gaan doen en het is afwachten wat er daadwerkelijk uit komt. Ik heb altijd veel te veel ringen en heb voor 2020 niets besteld. Ik ring ze dan wel met ringen van 2019. Vorig seizoen heb ik met 5 koppels maar 11 jongen op stok gekregen. Had heeeeel veel onbevruchte eieren. Ik broed niet met meer koppels omdat ik daar geen tijd voor heb. Ik heb trouwens het vermoeden dat het dit seizoen beter gaat worden.
        Last edited by Hans de Bruijn; 24-12-2019, 20:35.

        Opmerking


        • #5
          Wil 3 rondes doen als het lukt

          Opmerking


          • #6
            Ik kijk wel of drie rondes gaat lukken. Het is voor mij waarschijnlijk het laatste seizoen met kweken want ben druk bezig met een opstart van een andere hobby.

            Opmerking


            • #7
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Erg mooi een zee aquarium, en inderdaad erg prijzig. Voordeel is, als het goed draait, je weinig onderhoud hebt.

                  Wat is de afmeting van je bak ?
                  Hoe groter hoe beter.
                  Maak er wat moois van.
                  Last edited by Ton; 26-12-2019, 15:36.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Bak wordt 130x70x65. Ik heb geen plaats voor een grotere, maar vindt dit ook wel mooi. Het gaat vast wat moois worden, maar dat heeft tijd nodig. Eerst straks de bak goed stabiel krijgen en stukje bij beetje koralen aanschaffen. Ik koop een deel van de techniek jong tweedehands om het nog een beetje betaalbaar te houden.

                    Opmerking


                    • #11
                      klinkt goed, ben benieuwd naar de foto`s straks.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking

                      Working...
                      X