Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over "rul" fabriekseivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Een vraag over "rul" fabriekseivoer


  • #2
    Hoi Aztec,

    Ben 2 jaar geleden overgestapt van WM Original(Ruw eiwit 12,0%/Ruw vet 10,9%) naar WM Next Generation(Ruw eiwit 14,1%/Ruw vet 10,5%) en moet zeggen dat het veel beter wordt opgenomen.

    Heb door de jaren heen veel verschillende merken geprobeerd maar mijn mijn Twatwa's blijven WM Next Generation het beste eten.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      https://www.lion-allround.nl/product...giallo-morbido
      Last edited by aztec; 12-12-2019, 22:29.

      Opmerking


      • #4
        hoi,ik geef ze ook orlux,een zelfgemaakt eivoer,uni complet en f16 daarnaast een wildzangzaad gemengd met grote parkietenzaad.In de buitenvoliere ook nog volop meelwormen.In de broedkooi geen levend voer.
        Moet ze wel in de gaten houden want soms gaat er een door het lint,meestal de pop.Geen problemen met de rest van de bewoners in de voliere,ook niet als ze broeden.

        mvg eddie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
          hoi,ik geef ze ook orlux,een zelfgemaakt eivoer,uni complet en f16 daarnaast een wildzangzaad gemengd met grote parkietenzaad.In de buitenvoliere ook nog volop meelwormen.In de broedkooi geen levend voer.
          Moet ze wel in de gaten houden want soms gaat er een door het lint,meestal de pop.Geen problemen met de rest van de bewoners in de voliere,ook niet als ze broeden.

          mvg eddie
          Last edited by aztec; 13-12-2019, 15:30.

          Opmerking


          • #6
            Dank voor je reactie Josly.

            Was ik van op de hoogte. De oude baas Carlos Laroy kende m'n vader. Bij Laroy zitten ondertussen meer eivoermerken dan ik me uit het blote hoofd herinner. Naast CD en WM bvb ook eivoeders Duvo en Prima. Of Beyers met Deli-Nature daar ook zit, ontgaat me even (maar dacht het wel). Contactpersoon bij Laroy is al jaren de heer Degraeve. En bij Versele kan men terecht bij Patrick Ghysels.

            Van de Belgische/Nederlandse merken informatie krijgen valt dus wel mee. Maar voor technische info van Spaanse, Italiaanse, Duitse en andere merken, blijkt dat voor mij wel moeilijker te zijn. Vandaar vond ik het makkelijker om hier eens rond te vragen of er kwekers aanwezig waren die rul eivoer van die merken gebruiken.

            Opmerking


            • #7
              Eivoer van SLUIS

              Een vraagje over het merk "SLUIS"

              Vroeger heb ik nog wel eens het droge eivoer van Sluis gekocht, maar wie kent het vette/rulle eivoer van Sluis ?
              Iemand ?

              Opmerking


              • #8
                Last edited by aztec; 18-12-2019, 20:23.

                Opmerking


                • #9
                  Rul eivoer bevat altijd meer vet dan niet rul eivoer. Het zijn de vetten die het rul maken.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan123 Bekijk Bericht
                    Rul eivoer bevat altijd meer vet dan niet rul eivoer.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan123 Bekijk Bericht
                    Het zijn de vetten die het rul maken.
                    Het zijn vaak genoeg

                    Opmerking


                    • #11
                      [COLOR="#0000FF"]Ik denk dat je met jouw vogels het best bent met een toevoeging van geraspte kaas.
                      Heb je in een klap de eiwitten en het vet getal op peil.
                      ======
                      Wittemolen scoort bij mij goed voor mijn vogels, Australische prachtvinken.
                      Die basis is goed zonder zoals zo vaak met andere merken vis afval in het voer te verwerken[/COLOR]

                      Opmerking


                      • #12
                        Alweer dank voor je antwoord, Josly.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        Wees voorzichtig bij allerhande experimenten binnen de vogelhobby. En zeker met alles wat voeding aangaat. .
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        Eigenlijk is dat een onderwerp die alle kanten uit kan.
                        Neem nu als voorbeeld blauwe bisschoppen. De verhouding plantaardig voer en dierlijk voer in "normale" omstandigheden is:
                        1/3 plantaardig en 2/3 dierlijk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        [COLOR=#333333]Slechte dier-vogelvoer merken bestaan er eigenlijk niet[/COLOR]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
                        [COLOR=#0000FF]Ik denk dat je met jouw vogels het best bent met een toevoeging van geraspte kaas.
                        Heb je in een klap de eiwitten en het vet getal op peil.
                        ======[/COLOR]
                        Ook jij bedankt voor je bijdrage, Eduard.
                        Onze zaadeters krijgen geen melkproducten. Ooit nog wel kaas aan kraai- en eksterachtigen verstrekt, maar het is onze overtuiging dat de verteringssappen van zaadeters, het liefst van al eiwit en vet uit eieren en insecten door hun darmen zien passeren. Met eiwit (en vet) uit melk heeft een zaadeter telkens net wat meer werk om de verteringsoverschotten daaruit, uit zijn lichaam opgekuist te krijgen.


                        Bedankt iedereen voor het meedenken.
                        Last edited by aztec; 24-12-2019, 16:23.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb ervaring met Beaphar en ook Orlux.De laatste was echt geen succes en de Beaphar ging beter.Ik heb een parkiet die veel problemen heeft met eivoer dus ik heb wel het eea uitgeprobeerd,maar het beste gaat het nog altijd op Xtra-Vital parkietenvoer daar zit het eivoer al standaard doorheen,dus extra bijvoeren is niet nodig.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                            Vormen van agressie bij vogels in gevangenschap hebben meermaals te maken met de ruimte waarover de vogels beschikken. Bij deze vogels, vogelsoort, is dit ook het geval. En waardoor genoodzaakt voer aan te passen. Bij deze vogelsoort speelt zelfs de hoogte van de ruimte waarin de vogels zich bevinden een "belangrijke" rol.
                            Heeft alle maal te maken met genetische eigenschappen, genetisch instinct.
                            Niet alleen met alles wat te maken hebben met territorium, maar ook met andere genetische eigenschappen, genetisch instinct.

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X