Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Nieuwe vogels bij huidige parkieten

Lid
    Thanks
    4
    Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Er staat een stukje in over de kleur van de neusdoppen, leek mij duidelijk uitgelegd. Vandaar de link.

Ik denk dus ook aan een pop..
    Maar jij kan de kleur het best zelf beantwoorden denk ik.

Ja dat heb ik ook wel gelezen in het stuk.We twijfelen en hebben de parkiet van een "topkweker"gekocht als man zijnde,maar we twijfelen al van het begin af aan.Eerst leek het wel een blauwige waas te vertonen maar daar zie ik nu niet veel meer van terug.Het maakt voor ons helemaal niks uit mannetje of pop maar omdat we overwegen er twee parkietjes bij te nemen is het wel handiger misschien om het juiste geslacht te weten.Want als dit een pop is en je zet er nog twee mannetjes bij?Gaat dat dan verkeerd?Ik bedoel word zij dan erg lastig gevallen door 3 mannetjes?En als je er twee popjes bij zet,dan heb ik 3 poppen en 1 man,kan dat wel?Sorry als ik domme vragen stel,maar de twee die ik nu heb gaan heel leuk samen en dat wil ik niet verpesten natuurlijk.Voor mij zijn het huisdieren waar ik jaren plezier van hoop te hebben.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465
    Ik denk dat dit soort vragen beter door een ervaren grasparkietenkweker kunnen worden beantwoord. Vroeger kweekte ik ze wel in kolonieverband maar dat ligt inmiddels in een ver verleden.

Senior lid bermke's Avatar
    Thanks
    2
    Alle jonge grasparkieten hebben een blauwe waas p de neusdoppen die bij mannen blauwer wordt en bij poppen bruin wordt
    Europese Cultuurvogels

Lid
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
    Alle jonge grasparkieten hebben een blauwe waas p de neusdoppen die bij mannen blauwer wordt en bij poppen bruin wordt

Dat heb ik wel eens gezien,maar bij deze blijft het eigenlijk redelijk het zelfde.En toch is er geen blauw te zien,maar ook niet echt bruin of dat de dop dikker word oid.Ik ga er maar van uit dat het een pop is denk ik en koop er dan maar een koppeltje man plus pop bij.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    is het wel een goed idee om met vogels die besmet zijn met de kruipersziekte te kweken cq er andere bij te zetten.

mvg eddie

Lid
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door girlits Bekijk Bericht
    is het wel een goed idee om met vogels die besmet zijn met de kruipersziekte te kweken cq er andere bij te zetten.

mvg eddie

Er word NIET gekweekt het zijn huisdieren voor mij geen fokmateriaal, en als je er een paar volwassen vogels bij zet is er niks aan de hand.Ik ben er iig niet bang voor.Bovendien heb ik deze vogel gekocht van een "topkweker"die kweekt om zoveel mogelijk prijzen in de wacht te slepen en daar zat hij in de binnenvoliere bij ik weet niet hoeveel andere parkieten.Dus hoe erg het dan precies is weet ik niet,maar denk dat het wel mee zal vallen allemaal.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Welke vogels kunnen bij gras parkieten
    Door Esther1973 in forum Grasparkieten
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 09-06-2013, 12:40
  2. Polyomavirus bij vogels, anderen dan parkieten/papegaaien
    Door Van den Broeck Alfons in forum Overige ziekten
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 20-10-2012, 09:19

Forum Rechten