Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe vogels bij huidige parkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe vogels bij huidige parkieten

    Ik zou graag de mening van anderen willen lezen over het volgende: Ik heb twee mannetjes Engelse Parkieten,waarvan eentje een kruiper is maar verder niet zielig is of erg ongezond lijkt.Ik zou graag twee Engelse parkieten erbij willen,maar hoe pak ik dit aan?Ik heb nog nooit meer dan twee vogels gehad.Neem ik er nog twee mannetjes bij?Of juist twee popjes?En gelijk bij elkaar in de kooi of eerst twee kooien naast elkaar en rustig laten wennen.We zullen kiezen voor oudere vogels van 2017-2018.Wie heeft er ervaring mee en wil dit met mij delen?Bedankt!

  • #2
    Weet iemand of deze lutino wel echt en mannetje is?

    Opmerking


    • #3
      Niemand???

      Opmerking


      • #4
        This website is for sale! psittaciformes.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, psittaciformes.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5

          Bedankt voor je reactie Henk maar nou weet ik toch nog niks?Ik vind het een interessant stuk maar meer voor kwekers,ik wil alleen zeker weten of mijn parkiet een mannetje is of niet.

          Opmerking


          • #6
            Ik zeg een pop geen blauwe neusdoppen maar bruin
            Europese Cultuurvogels

            Opmerking


            • #7
              Ja dat vermoeden wij ook,maar bij lutino's is het toch lastiger te zien.Hij/zij is ook een stuk kleiner dan het blauwe mannetje.

              Opmerking


              • #8
                Deze zijn echt bruin dus geen jonge vogel
                Ik heb ze jaren gehad maar altijd waren de vogels met bruine noppen poppen
                Europese Cultuurvogels

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
                  Deze zijn echt bruin dus geen jonge vogel
                  Ik heb ze jaren gehad maar altijd waren de vogels met bruine noppen poppen

                  Deze is van half 2018,ik heb ze zelf in het najaar van 2018 gekocht.Beide hebben ringen aan de pootjes.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door NathalieM. Bekijk Bericht
                    Bedankt voor je reactie Henk maar nou weet ik toch nog niks?Ik vind het een interessant stuk maar meer voor kwekers,ik wil alleen zeker weten of mijn parkiet een mannetje is of niet.
                    Er staat een stukje in over de kleur van de neusdoppen, leek mij duidelijk uitgelegd. Vandaar de link.

                    Ik denk dus ook aan een pop..
                    Maar jij kan de kleur het best zelf beantwoorden denk ik.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                      Er staat een stukje in over de kleur van de neusdoppen, leek mij duidelijk uitgelegd. Vandaar de link.

                      Ik denk dus ook aan een pop..
                      Maar jij kan de kleur het best zelf beantwoorden denk ik.

                      Ja dat heb ik ook wel gelezen in het stuk.We twijfelen en hebben de parkiet van een "topkweker"gekocht als man zijnde,maar we twijfelen al van het begin af aan.Eerst leek het wel een blauwige waas te vertonen maar daar zie ik nu niet veel meer van terug.Het maakt voor ons helemaal niks uit mannetje of pop maar omdat we overwegen er twee parkietjes bij te nemen is het wel handiger misschien om het juiste geslacht te weten.Want als dit een pop is en je zet er nog twee mannetjes bij?Gaat dat dan verkeerd?Ik bedoel word zij dan erg lastig gevallen door 3 mannetjes?En als je er twee popjes bij zet,dan heb ik 3 poppen en 1 man,kan dat wel?Sorry als ik domme vragen stel,maar de twee die ik nu heb gaan heel leuk samen en dat wil ik niet verpesten natuurlijk.Voor mij zijn het huisdieren waar ik jaren plezier van hoop te hebben.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik denk dat dit soort vragen beter door een ervaren grasparkietenkweker kunnen worden beantwoord. Vroeger kweekte ik ze wel in kolonieverband maar dat ligt inmiddels in een ver verleden.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Alle jonge grasparkieten hebben een blauwe waas p de neusdoppen die bij mannen blauwer wordt en bij poppen bruin wordt
                          Europese Cultuurvogels

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bermke Bekijk Bericht
                            Alle jonge grasparkieten hebben een blauwe waas p de neusdoppen die bij mannen blauwer wordt en bij poppen bruin wordt

                            Dat heb ik wel eens gezien,maar bij deze blijft het eigenlijk redelijk het zelfde.En toch is er geen blauw te zien,maar ook niet echt bruin of dat de dop dikker word oid.Ik ga er maar van uit dat het een pop is denk ik en koop er dan maar een koppeltje man plus pop bij.

                            Opmerking


                            • #15
                              is het wel een goed idee om met vogels die besmet zijn met de kruipersziekte te kweken cq er andere bij te zetten.

                              mvg eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X