Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de mogelijkheden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat zijn de mogelijkheden?


  • #2
    Koppeltje grasparkieten is leuk om te houden, en van te genieten. Kooi zo groot mogelijk, maar dat is logisch toch ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Precies koppeltje grasparkieten altijd leuk. Veel kleuren te kiezen dus zal vast wel iets voor je bij zitten?
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        Ik heb zelf twee mannetjes Engelse grasparkieten in een kooi die 96 breed is en 101cm hoog,het is de Montana Madeira 3 kooi.Kies altijd voor een zo groot mogelijke kooi.Engelse grasparkieten zijn rustiger en makkelijker tam te maken dan gewone grasparkietjes.Ik was zelf altijd bang voor vogels,maar sinds ik deze twee heb ben ik niet meer bang omdat ze eigenlijk altijd rustig zijn,ook als ik in de kooi kom met mijn handen dan is er niet gelijk gefladder en paniek.Bij de kweker waren ze al vaak in de hand geweest waarschijnlijk dus dat scheelt ook.Ik zou ze niet bij een dierenwinkel kopen,maar bij een echte kweker met liefde voor zijn vogels en hobby.Ik vind Valkparkieten ook wel geschikt als leuke huisdieren die je goed tam kan maken.Succes en ik hoop binnenkort meer te lezen als je misschien tot aanschaf bent overgegaan.

        Opmerking


        • #5
          Hallo, daar ben ik weer.
          Ondertussen de tijd gehad om alles te laten bezinken en er goed over na te denken.

          Dit vind ik een fraaie kooi, wat denken jullie van de afmetingen? Is dit eventueel geschikt voor een koppeltje (misschien Engelse) Grasparkieten?


          Overigens zijn alle mogelijke suggesties welkom, het mogen ook zangvogels zijn zoals een bepaalde Vink soort. Ik sta voor alles open en wil graag een goede start maken.
          Ik hoor het graag, alvast bedankt!

          Opmerking


          • #6
            Het is een mooie kooi, niet heel groot.

            Koppel van wat dan ook is de max.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk Bericht
              Hallo, daar ben ik weer.
              Ondertussen de tijd gehad om alles te laten bezinken en er goed over na te denken.

              Dit vind ik een fraaie kooi, wat denken jullie van de afmetingen? Is dit eventueel geschikt voor een koppeltje (misschien Engelse) Grasparkieten?


              Overigens zijn alle mogelijke suggesties welkom, het mogen ook zangvogels zijn zoals een bepaalde Vink soort. Ik sta voor alles open en wil graag een goede start maken.
              Ik hoor het graag, alvast bedankt!

              Nee die kooi is echt niet veel soeps,het hout eten ze zo kaal.En de toegangsdeurtjes zijn ook erg klein.Heb ooit de Ferplast Piano 6 gehad en dat was net zo'n onding.Ik heb zelf de Montana Madeira nummer 3 voor twee Engelse Grasparkieten.De kleinere varianten van deze Montana Madeira zijn ook wel geschikt voor maximaal twee parkietjes.

              Opmerking


              • #8
                Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je ze uit de kooi laat, en hoe lang!

                Als ze alleen snachts in de kooi moeten dan kan de kooi natuurlijk kleiner zijn dan wanneer ze er de hele dag in zitten en alleen af en toe een uurtje rond mogen vliegen.

                Opmerking


                • #9
                  Dat is absoluut waar,maar de kooi die hij graag wil is echt heel onhandig in gebruik.De toegangsdeurtjes zijn erg klein voor vogels om er zelf weer makkelijk in en uit te kunnen.En de kooi is van hout en als ik het goed heb kosten ze ongeveer rond de 100 euro,voor dat geld heb je ook wel een goede tweedehands Montana kooi.Wil je toch graag een kooi met een plastic onderbak dan is de grootste maat kooi van Vision ook best geschikt.Maar welke kooi je ook kiest dagelijks vrij kunnen vliegen is voor elke vogel een must.

                  Opmerking

                  Working...
                  X