Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropische vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tropische vogels

    Best ik heb een vraag over het ringen van tropische vogels is dat verplicht bij tropen

  • #2
    Niet verplicht. Wel erg handig.

    Overigens wel verplicht om de rijstvogel te ringen

    Opmerking


    • #3
      rijstvogel staat op lijst X en tenzij er een wetswijziging heeft plaatsgevonden geldt dan een ringadvies, geen ringplicht.
      Last edited by rupicola; 14-11-2019, 18:13.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Ik denk dat je draken ziet Josly,

        Zie niet in hoe je mijn reactie als "verwarrend" interpreteerd. Teksten van anderen kopieren/plakken zonder de quote optie toe te passen is meer verwarrend...

        Kapoetsensijs is inderdaad een goede toevoeging.

        Opmerking


        • #5
          Dan wordt het nu tijd voor de expliciete vraag:

          Waar staat in de Nederlandse wet dat er een ringplicht van kracht is voor vogels die genoemd staan in de bijlage X?
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6
            eerste zin uit tekst onder je link: 'Onderstaande tekst dient louter ter informatie en is juridisch niet bindend.'

            heb je niets beters dan deze onzin?
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              De vraag blijft rijstvogels wel of niet verplicht ringen. Zolang ze op bijlage x staan volgens de Nederlandse wetgeving dus niet.Wel handig.

              Opmerking


              • #8
                Sorry,
                Maar ik kan nergens vinden dat de rijstvogel een beschermde uitheemse soort is.Dus geen ringplicht.

                Opmerking


                • #9
                  Wat voor juridische waarde heeft een richtsnoer dan? Lidstaten hebben tamelijk veel ruimte om daar een invulling aan te geven.Tekst overgenomen van Europa Nu.

                  Opmerking


                  • #10
                    Sorry,
                    Als als rijstvogels niet gering hoeven te worden,wat is dan het probleem.

                    Opmerking


                    • #11
                      Blijft de vraag waar kan ik in de Nederlandse wetgeving vinden dat niet beschermde uitheemse vogels verplicht geringd moeten worden.En komt vanzelf de vraag zijn rijstvogels beschermde vogels of worden er zoveel gekweekt dat ze niet beschermd hoeven te worden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat een onmogelijke discussie.....😞
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          Zonet een bericht ontvangen van bevoegd persoon wat betreft deze materie.
                          En vooral met nadruk te plaatsen de reactie:
                          "Met wat bent je bezig" aangaande reactie Link die ik had geplaatst en blijkt de zelfde link te zijn, "Bijzonder strafrecht".

                          https://www.bijzonderstrafrecht.nl/h...-februari-2017
                          De rijstvogel staat al jaren op bijlage B en als je de legale herkomst kunt aantonen is er geen ringplicht.Een gesloten pootring met een individuele code(merkteken)maakt het aantonen herkomst exemplaar wel een stuk eenvoudiger.Op lijst RVO beschermde in en uitheemse vogels staat Lonchura oryzivora niet op.(bijlage 6 van de Regeling natuurbescherming)

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Dit is het allerlaatste wat ik hier nog aanhaalt
                              hoop doet leven.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking

                              Working...
                              X