Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zandlade van net 4 cm is dat te doen, of te laag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zandlade van net 4 cm is dat te doen, of te laag

    Ben aan het bouwen van broedkooien met de ruimte die ik heb. Kooien zijn 120x60 (buitenmaat) geworden.

    Nu wil ik fronten van 60x50 gebruiken, omdat kooi in 2 delen gemaakt kan worden door tussen schuif. Ik moet dus stukje van de fronten halen, dat is bekend.

    De fronten wil ik in de kooi monteren, niet tegen de kooi.
    Steunbalkje onder het front. Dan houd ik maximaal 4cm over voor zandlade.

    Is 4 cm te doen, of te laag, want dan moet ik 60x40 fronten kopen en bovenin lat monteren van 6 a 7 cm en daar komt dan bovenkant front tegen aan.
    Dan wordt zandlade rond de 6 cm.

    Wat is wijsheid?

    Gr.
    Frank

  • #2
    Goede vraag.

    Het ligt er net aan hoe je het wilt inrichten. Als je als ondergrond bij een rooster en krant neemt, en dus niet echt een lade nodig is,lijkt me 4 cm prima.

    De standaard lades bij onze kunststofkooien misschien 5 of 6 centimeter. 4 cm zou mi ook moeten lukken. Je kunt de voorste lat van de lade ookhoger maken zodat het met het frontje aansluit. Enkel de zijdes die in de kooi liggen hoeven 4 cm te zijn.

    Opmerking


    • #3
      Dank voor uw reactie.

      Het front laten aansluiten op de voorste lat kan. Maar hoe maak je het front dan onderaan vast?

      Opmerking


      • #4
        Je moet het front laten steunen op een latje of u-profiel dat je aan de zijkant vastzit. De lade kan er dan onderdoor schuiven en als je de voorkant van de lade wat hoger maakt komt die tegen het latje of u-profiel aan en is alles netjes.
        Last edited by Thee; 14-11-2019, 11:21.

        Opmerking


        • #5
          Ja ik ga een latje monteren. 12x12 mm
          Daaronder komt lade.

          Opmerking


          • #6
            Denk er ook aan om onder het latje een mogelijkheid te hebben om de kier die ontstaat als je de lade eruit haalt af te dichten anders vliegen je vogels er door de kier eruit

            Opmerking

            Working...
            X