Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine nestkast IN of BUITEN de broedkooi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldamadine nestkast IN of BUITEN de broedkooi??

    Goedemiddag,

    Ben bezig met nieuwe inrichting vogelruimte, en ook drie nieuwe grote broedkooien 120x60x60 op te splitsen in 2 delen.
    Makkelijk voor schoonmaken etc etc.

    Ben voornamelijk met gouldamadines bezig, en richt mij beetje tot de kenners, ervaringsdeskundige van deze vogels.

    Waar voelt de Gould zich beter bij? met het broedblok IN de kooi, of buiten de kooi hangen?

    Voor het broedblok IN de kooi zal ik een voorfront moeten aanpassen, zodat er makkelijk een Gould broedblok in kan.

    Voor montage buiten de kooi kan in voorfront met nestkast deurtje gebruiken.


    Voor de makkelijkheid is buiten de kooi helder.

    Echter wat vind de Gould prettiger?? en wat zijn de ervaringen?

    Zit nu in de bouwfase, ik kan dus alle kanten op.

    Hoor graag.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Wat de Goulds prettig vinden lijkt mij moeilijk te meten,je hebt meerdere kooien dus zou je kunnen experimenteren,mijn voorkeur zou zijn buiten de kooi hangen,tenminste als je genoeg ruimte hebt,steeds tegen het broedblok stoten is ook niet erg bevorderlijk voor de kweek.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Dan heb je voor jezelf al een keuze gemaakt en zie je deze misschien graag bevestigd.Je kunt ze binnen in de kooi plaatsen mocht het niet het gewenste resultaat opleveren wat je er van verwacht,ben je vrij om het aan te passen.

          Opmerking


          • #6
            Toen ik met Goulds in broedkooien broedde broedden de Goulds in een nestkast in de kooi. En dat ging prima.

            Opmerking


            • #7
              Ik heb zeker geen keus gemaakt, want dan had ik de broedkooien al een week af. Ik moet fronten kopen, maar fronten waar gould kasten in geschoven worden bestaan niet, dus je moet zelf knutselen. En doe je de nestkasten aan buiten kant dan kan je front met nestkastdeur kopen.
              Ben er dus allerminst uit!!
              Vandaar mijn oproep aan gerenommeerde gouldkwekers om advies.
              Ik kan eigen wijs zijn, maar dan kost dat hoop geld als ik verkeerde frontjes koop.

              Opmerking


              • #8
                Uiterlijk volgende week maandag moet ik beslissen, want dan kunnen fronten leveranciers die in barneveld staan de bestelling mee nemen.

                Dus heren/dames gould kwekers graag uw advies.

                Opmerking


                • #9
                  [COLOR="#0000FF"]De goulds kweken in alles , zelfs in open kasten.
                  Zag dat, bij een mij bekende gould kweker.

                  De motivatie ervoor waren volle nesten met jongen, die werden nat, omdat het vocht niet weg kon.
                  Natte nesten hebben alle kwekers een hekel aan vandaar.
                  Ooit een vol nest jongen gehad, dan weet je dat het er tamelijk broeierig kan zijn , met als bijkomstigheid vocht.

                  Buitenkant plaatsing geeft maximale ruimte in de kooi, voor sommigen een pre , ook al van wege de verlichting.
                  Voor de rest, de vogels zijn er voor Uw plezier en dat gaat dan voor.

                  Altijd jezelf geweld aan doen voor de hobby, houdt moeilijk vol in de praktijk.[/COLOR]

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door frank Bekijk Bericht
                    Ik heb zeker geen keus gemaakt, want dan had ik de broedkooien al een week af. Ik moet fronten kopen, maar fronten waar gould kasten in geschoven worden bestaan niet, dus je moet zelf knutselen. En doe je de nestkasten aan buiten kant dan kan je front met nestkastdeur kopen.
                    Ben er dus allerminst uit!!
                    Vandaar mijn oproep aan gerenommeerde gouldkwekers om advies.
                    Ik kan eigen wijs zijn, maar dan kost dat hoop geld als ik verkeerde frontjes koop.
                    [COLOR="#0000FF"]Ik zag genoemde constructie ooit wel , dat was voor parkieten.
                    Die had dan wel de mogelijkheid van inschuiven zoals U bedoeld.
                    Was van spaanplaat en derhalve loodzwaar en in die tijd de gasvorming, ( formaldehyde }.
                    Zoals al gemeld , maakt de goulds niets uit.[/COLOR]

                    Opmerking


                    • #11
                      Frank,
                      Als je alleen maar advies wilt hebben van gerenommeerde kwekers dan kan de spoeling wel is dun worden op dit forum.Bezit zelf maar twee koppeltjes Goulds en ben zo als men dat noemt geen gerenommeerde kweker,wat dat ook mag zijn.Maar mag wel graag meedenken.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb Heesakker kooien met een voorfont met rechtsboven een deurtje.(nestkastdeur) Doe je dat open dan hang ik er het speciale Gouldamadine nestkastjes in.
                        Achter het nestkastvoorfrontje zit een inkeping die in het voorfont geklemd wordt. De rest van het nestkastjes steekt in de broedkooi.
                        Je hoeft dus niet zelf te knutselen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Waardeer elke vorm van meedenken.
                          Zo kan ik van elke reactie weer wat opsteken.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik zelf zou een nestkast buiten de kooi hangen. Zo blijft er in de kooi meer ruimte over.
                            Daarnaast hoef je de vogels dan minder te storen door steeds met je handen in de kooi te moeten.
                            Maar je ziet, zoveel mensen zoveel wensen! Uiteindelijk komt het er op neer wat voor jou het makkelijkst, en de vogels het beste is

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik zou ook de nestkast buiten de kooi hangen. Goulds laten zich daardoor niet tegen houden als ze willen broeden.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X