Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Hoe lang behandelen met Anti Luchtpijpmijt?

Junior lid
    Thanks
    0

Hoe lang behandelen met Anti Luchtpijpmijt?

Goedenavond iedereen,

Ik heb een kanarie waar luchtpijpmijt is geconstateerd. Zo'n kleine week geleden heb ik haar behandeld met Anti-Luchtpijpmijt van Beaphar.
    In de bijsluiter staat niks over de eventuele periode dat ik haar moet behandelen, alleen dat ik 1 druppel in haar nek moet doen en dan over 4 weken wéér als het nog niet weg is.

Toen ben ik op internet gaan zoeken naar een middel wat ik misschien door het water kon doen omdat dat dan de stress scheelt dat ik haar moet pakken.
    Zodoende kwam ik in contact met iemand die mij vertelde dat Anti-Luchtpijpmijt van Beaphar een béter medicijn is dan het alternatief waar ik naar aan het zoeken was.
    Op de site had ik ook gelezen dat ik de Anti-Luchtpijpmijt 3 dagen achter elkaar moet gebruiken en dan elke keer 1 druppel in haar nek.

Dat heb ik opgevolgd maar maak me nog steeds erg zorgen of ik de beste aanpak heb gekozen voor behandeling en vroeg me af of hier misschien meer mensen zitten die een kanarie heeft of hebben gehad die luchtpijpmijt had, en welke aanpak jullie hebben gebruikt voor dit probleem? Ik vind het namelijk erg vaag dat het niet in de bijsluiter staat omschreven en kan het eigenlijk online nergens iets over vinden over hoe lang ik dit nu precies moet gebruiken en ben dus bang dat ik misschien straks overdoseer of onderdoseer met alle gevolgen van dien.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord.

Senior lid
    Thanks
    7
    Vogeltjes
    Je schrijft 1 druppel in de nek en 4 weken later weer. Ok duidelijk
    Maar je schrijft ook
    Op de site had ik ook gelezen dat ik de Anti-Luchtpijpmijt 3 dagen achter elkaar moet gebruiken en dan elke keer 1 druppel in haar nek.
    Volgens mij zou het dus na de eerste keer over moeten zijn. Zo niet dan na 4 weken herhalen.
    Althans zo heb ik het gelezen

Ik heb een kanarie met hetzelfde probleem, maar ik heb nergens gelezen over de 3 dagen.

Bij mij werkt het niet.
    Ik heb de weg van 4 weken gevolgd en daarna weer. Resultaat nul.
    Op sommige dagen heeft de vogel geen last en op andere dage weer wel.
    Ik heb ook een stuk ui tegen de kooi gezet.
    Gisteren floot hij na lange tijd weer.
    (kan ook zijn, omdat Ajax en AZ hebben gewonnen)

Helaas heb ik ook niet het verlossende antwoord

Stamgast
    Thanks
    26
    Al blijft het moeilijk, zo niet onmogelijk, om van op afstand, van achter PC, deftige verklaring, antwoord te geven.
    Ben je wel zeker dat het te maken hebt met luchtpijpmijt. Piepende geluiden kunnen ook te maken hebben met luchtvochtigheid (droge lucht). En zeker wanneer de kanarie binnenskamers, in de woonkamer, verblijft. Dan heeft die 1 druppel in de nek geen enkele zin/nut. Integendeel, zeker als het meermaals wordt gebruikt.
    Dergelijke producten mogen maar eenmaal gebruikt worden, en pas ten vroegste vier weken daarna, liefst nog langer. Geld ook voor/bij honden, katten, waar dergelijke producten worden gebruikt.

Maar ja, tegenwoordig gebruikt men ook dergelijke producten, bestemd voor zoogdieren, koeien, varkens, ook voor/bij vogels.
    Begrijpe wie kan, en is men verwonderlijk bij "strengere" maatregelen.
    Laatst gewijzigd door Josly; 29-10-2019 om 13:34.

Soortgelijke onderwerpen

1. Anti luchtpijpmijt...
    Door XaNaX in forum Overige ziekten
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 21-08-2010, 23:39
  2. Bogena anti-luchtpijpmijt
    Door 1234 in forum Tropische vogels
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 01-04-2010, 23:36

Forum Rechten